Η νέα νομοθεσία, γνωστή ως FuelEU Maritime, θα απαιτήσει από τα πλοία που μεταφέρουν εμπόρευμα εντός της ΕΕ να στραφούν σταδιακά σε βιώσιμα εναλλακτικά καύσιμα.
Σε επιστολή που απεστάλη στην Κομισιόν σήμερα (4/3) οι ναυτιλιακές εταιρείες DFDS, CMB και Viking Cruises, ο trader Trafigura και η «πράσινη» ομάδα Transport & Environment (T&E) επεσήμαναν ότι το πράσινο υδρογόνο και η αμμωνία είναι βιώσιμα και μπορούν να παραχθούν σε ικανοποιητικές ποσότητες για την απανθρακοποίηση της βιομηχανίας.
Τα βιοκαύσιμα, από την άλλη πλευρά, δεν είναι μία βιώσιμη εναλλακτική για τη Ναυτιλία, σύμφωνα με τους παραπάνω φορείς.
«Σε αντίθεση με τα προηγμένα βιοκαύσιμα, το πράσινο υδρογόνο και η αμμωνία μπορούν να εξελιχθούν για να ευθυγραμμιστούν με τις ενεργειακές απαιτήσεις της παγκόσμιας βιομηχανίας. Ακόμη και τα μεγαλύτερα πλοία μπορούν να καίνε αυτά τα καύσιμα. Είναι ώρα η Κομισιόν να μετατοπίσει το ενδιαφέρον από τα "γρήγορα και βρώμικα" βιοκαύσιμα, σε πραγματικά βιώσιμες εναλλακτικές» τόνισε ο Faïg Abbasov, shipping programme director της T&E.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, επενδύσεις ύψους 1,4 τρισ. δολαρίων θα απαιτηθούν για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου και αμμωνίας για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η Κομισιόν πρέπει να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία δημιουρίας νέων θέσεων εργασίας και να στηρίξει τη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη, σε ευθυγράμμιση με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία (EU Green Deal), τονίζει το group.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr