Ειδικότερα, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ), ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ναυπηγείων Περάματος (ΣΙΝΠ) και η Ένωση Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά επισημαίνουν ότι η τροπολογία κατατέθηκε, χωρίς να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και να συζητηθεί στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.
Οι φορείς κάνουν λόγο για «άνευ προηγουμένου εκτροπή των δημοκρατικών και κοινοβουλευτικών διαδικασιών» και ζητούν από τον υπουργό, Γιάννη Πλακιωτάκη να αποσύρει την επίμαχη τροπολογία.
«Η δραστική αποδυνάμωση της ΡΑΛ αντικειμενικά εξυπηρετεί ντόπια και ξένα ιδιωτικά συμφέροντα, που ενοχλούνται στις αυθαίρετες ενέργειές τους, από εφαρμογή της νομιμότητας από την Ανεξάρτητη Αρχή Λιμένων» τονίζεται χαρακτηριστικά.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Με έκπληξη και απογοήτευση πληροφορηθήκαμε την κατάθεση τροπολογίας με την οποία αφαιρούνται κρίσιμες αρμοδιότητες από την Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (Ρ.Α.Λ.).
Καταγγέλλουμε την αιφνιδιαστική κατάθεση της τροπολογίας, αργά το βράδυ προπαραμονής ψήφισης του Νομοσχεδίου για τη Νησιωτική Πολιτική του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, παρακάμπτοντας τόσο τη δημόσια διαβούλευση, όσο και τη συζήτηση της σοβαρής αυτής ρύθμισης στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Η Ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, πράττοντας νόμιμα, αμερόληπτα, τηρώντας πάντα τις θεσμοθετημένες διαδικασίες, ασκεί τον Ρυθμιστικό της Ρόλο σε κρίσιμα ζητήματα Συμβάσεων Παραχώρησης Λιμένων και τήρησης της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Αποτελεί με τις αποφάσεις της ανάχωμα, τόσο στις αυθαίρετες, παραβατικές και νέο-αποικιακού τύπου ενέργειες του ΟΛΠ διοικούμενου από την κινέζικη COSCO, όσο και σε μονοπωλιακές καταστάσεις διαχείρισης αποβλήτων των πλοίων. Οι μονοπωλιακές αυτές καταστάσεις, που αποφέρουν μεγάλα ιδιωτικά κέρδη, συντηρούνται από τον ΟΛΠ με την υποστήριξη ισχυρών παραγόντων. Παράλληλα όμως, συνεπάγονται υπέρμετρο κόστος υπηρεσιών εξυπηρέτησης των πλοίων, που τα εκτρέπει σε ανταγωνιστικά λιμάνια του εξωτερικού και κυρίως της γειτονικής Τουρκίας. Οι αποφάσεις της ΡΑΛ, πολύ ενοχλούν τα ιδιωτικά συμφέροντα διατήρησης μονοπωλιακών καταστάσεων, που αποδεικνύονται καθημερινά εξόχως ζημιογόνα για τα Εθνικά μας Συμφέροντα, την Εθνική μας Οικονομία, την Ναυτιλία, ιδιαίτερα την Ακτοπλοΐα και τις ελληνικές επιχειρήσεις Ναυπηγοεπισκευαστικών Δραστηριοτήτων.
Η δραστική αποδυνάμωση της ΡΑΛ αντικειμενικά εξυπηρετεί ντόπια και ξένα ιδιωτικά συμφέροντα, που ενοχλούνται στις αυθαίρετες ενέργειές τους, από εφαρμογή της νομιμότητας από την Ανεξάρτητη Αρχή Λιμένων. Η ρύθμιση ενός τόσο σοβαρού θέματος με αιφνιδιαστική τροπολογία, ώστε να μην διατυπωθούν γνώμες των ενδιαφερομένων φορέων και να παρακαμφθεί και απαξιωθεί η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής, συνιστά μια άνευ προηγουμένου εκτροπή των δημοκρατικών και κοινοβουλευτικών διαδικασιών.
Καλούμε την Κυβέρνηση και προσωπικά τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, επιβεβαιώνοντας τη δημοκρατική του ευαισθησία, η οποία εν γένει τον χαρακτηρίζει, με σεβασμό προς τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες και τους Χρήστες των Λιμένων, να αποσύρει την απαράδεκτη τροπολογία.
Καλούμε τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, εφ’ όσον κρίνει αναγκαία την αναδιάρθρωση των αρμοδιοτήτων της ΡΑΛ, να επαναφέρει το θέμα μετά από ουσιαστική διαβούλευση με τους Χρήστες των Λιμένων, την ελληνόκτητη Ναυτιλία και ιδιαίτερα την Ακτοπλοΐα και τη Ναυπηγοεπισκευή.
Οι πρόεδροι
1. ΣΕΝΑΒΙ: Βασίλης Κανακάκης
2. ΣΙΝΠ: Θεολόγος Κατσουλάκης
3. ΕΒΕΜΠ: Φώτης Πράσινος
Δείτε ΕΔΩ την τροπολογία του υπουργείου Ναυτιλίας
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr