Ειδικότερα, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Comp) επιβεβαίωσε όσα είχαν προαναγγελθεί στην έβδομη αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας περί «οικονομικών διορθώσεων» στη σύμβαση και ζητά, σύμφωνα με πληροφορίες, αλλαγές στο τίμημα και τη χρονική διάρκεια παραχώρησης, με πρόσθετες επιβαρύνσεις για τον παραχωρησιούχο. Το Reporter προσπάθησε να επικοινωνήσει με την Κομισιόν, αλλά δεν κατέστη ακόμη εφικτό.
Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση παραχώρησης των 588 στρεμμάτων για 60 χρόνια είχε υπογραφεί μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου, της ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ και της εταιρείας «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο» Α.Ε. (ΘΕΚ ΑΕ), η οποία ελέγχεται κατά 80% από την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, θυγατρική της Τράπεζας Πειραιώς και κατά 20% από την Goldair Cargo, τις δύο εταιρείες, δηλαδή, που είναι υπεύθυνες για την εκτέλεση του έργου. Η ΘΕΚ ΑΕ έχει αναλάβει την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου έναντι τιμήματος 31 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 10 εκατ. ευρώ είναι το εφάπαξ τίμημα και τα υπόλοιπα το ετήσιο. Η σύμβαση επικυρώθηκε από τη Βουλή το 2018, αλλά δεν έλαβε το «πράσινο φως» από την Κομισιόν.
Πηγές κοντά στον παραχωρησιούχο σημειώνουν στο Reporter πως η επίσημη τοποθέτηση της Κομισιόν σημαίνει πως «το έργο βρίσκεται πολύ κοντά στη φάση της τελικής αποδοχής». Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι θα αξιολογήσουν τις τροποποιήσεις, «αλλά σε κάθε περίπτωση βλέπουμε θετικά την υλοποίηση του έργου».
Από εδώ και πέρα και αν τελικά τα αιτήματα της Κομισιόν γίνουν αποδεκτά, η σύμβαση θα οδηγηθεί εκ νέου προς κύρωση στη Βουλή. Από την άλλη, αν δεν επιτευχθεί συμφωνία ανάμεσα σε Βρυξέλλες, Αθήνα και επενδυτές, η κυβέρνηση βρίσκεται αντιμέτωπη με τον κίνδυνο επιστροφής κοινοτικών κονδυλίων άνω των 200 εκατ. ευρώ. Αυτό, διότι η Κομισιόν είχε θέσει ως όρο στον ΟΣΕ την παραχώρηση του εμπορευματικού κέντρου σε ιδιώτες για τη χρηματοδότηση της ευρύτερης έκτασης του Θριασίου.
Κοινή συνισταμένη της υπόθεσης για το project των 160 εκατ. ευρώ φαίνεται πως είναι οι καθυστερήσεις για το τελικό στάδιο των διαδικασιών, καθώς είτε στη μία είτε στην άλλη περίπτωση, θα ακολουθήσουν εκτεταμένες διαπραγματεύσεις ανάμεσα στις εμπλεκόμενες πλευρές.
Σημειώνεται, τέλος, ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το νέο τεύχος δημοπράτησης για το Θριάσιο ΙΙ, που αφορά τη διαχείριση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και του Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) για 25 χρόνια, της έκτασης δηλαδή των 1.450 στρεμμάτων, η οποία είναι όμορη με αυτή την 588 στρεμμάτων στο Θριάσιο Πεδίο.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr