Η κοινή ανακοίνωση έρχεται σε μία εβδομάδα, κατά την οποία, συνεδριάζει ψηφιακά η Επιτροπή Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC 75) του ΙΜΟ, προκειμένου να συζητήσει τα προτεινόμενα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών ρύπων από τα πλοία. Πρόκειται για το Δείκτης Ενεργειακής Αποδοτικότητας των Ενεργών Πλοίων (Energy Efficiency Existing Ship Index - EEXI) και το Δείκτη Έντασης Άνθρακα (Carbon Intensity Indicator - CII). Αν τα μέτρα λάβουν το «πράσινο φως», θα διαβιβαστούν στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής (MEPC 76), η οποία θα πραγματοποιηθεί το 2021.
Το Ταμείο, το οποίο θα διαχειρίζεται ένας μη κυβερνητικός οργανισμός έρευνας και ανάπτυξης (International Maritime Research and Development Board - IMRB), θα συμβάλει στον εντοπισμό και την ανάπτυξη καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα, πηγών ενέργειας, συστημάτων προώθησης και άλλων νέων τεχνολογιών μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου.
Σύμφωνα με την πρόταση, ο IMO θα επιβλέπει αυτό το δεκαετές πρόγραμμα, το οποίο θα χρηματοδοτείται από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, μέσω μίας υποχρεωτικής συνεισφοράς Έρευνας και Ανάπτυξης, 2 δολαρίων ανά τόνο καυσίμου.
BIMCO, CLIA, ICS, Intercargo, Interferry, Intertanko, IPTA και WSC, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το 90% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, βρίσκονται πίσω από αυτήν την πρωτοβουλία.
"Για να καταστεί αυτή η πρόταση λειτουργική, πρέπει οι συνεισφορές να είναι υποχρεωτικές, μέσω κανονισμού του IMO, ώστε να διασφαλίζεται ότι όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες, σε παγκόσμιο επίπεδο, συμβάλλουν με δίκαιο τρόπο και ότι θα παραχθούν τα απαραίτητα κεφάλαια για την επίτευξη των στόχων του προγράμματος" επισημάνουν οι ενώσεις.
Παράλληλα, προσθέτουν ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι πρόθυμη να συνεργαστεί με τις κυβερνήσεις, με στόχο να διασφαλίσει ότι αυτή η πρωτοβουλία θα υλοποιηθεί το συντομότερο δυνατό και ως εκ τούτου καλούν την Επιτροπή Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ να στηρίξει την ιδέα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr