Στην αγορά των tankers, όπως έγινε γνωστό, η Performance Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Παληού απέκτησε το tanker, τύπου aframax, Kalamas, κατασκευής 2011 και χωρητικότητας 105.400 dwt από την Pleiades Shipping της οικογένειας Περατικού, έναντι 22 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου, Seasure Shipbroking, η Chemnav Shipmanagement, συμφερόντων του Παύλου Κορώνη προχώρησε στην πώληση του aframax, Delos Voyage, κατασκευής 2003 και χωρητικότητας 105.900 dwt για 12,5 εκατ. δολάρια. Η VesselsValue αποτιμά το πλοίο στα 10,8 εκατ. δολάρια.
Στα bulkers, η DryShips, συμφερόντων του Γιώργου Οικονόμου, ήρθε σε συμφωνία με κινεζική εταιρεία για την πώληση του panamax, Levanto, κατασκευής 2011 και χωρητικότητας 73.900 dwt, έναντι 5,5 εκατ. δολαρίων.
Το supramax, Lalis D, κατασκευής 2011 και χωρητικότητας 55.600 dwt, απομάκρυνε από το στόλο της η Marmaras Navigation, συμφερόντων του εφοπλιστή, Διαμαντή Διαμαντίδη. H συμφωνία πώλησης ολοκληρώθηκε στα 9,4 εκατ. δολάρια, χωρίς να γίνει γνωστός ο αγοραστής. Η άλλη εταιρεία του εφοπλιστή, η Delta Tankers ενίσχυσε το στόλο της πρόσφατα με VLCC, έναντι 71 εκατ. δολαρίων.
Το ενημερωτικό δελτίο της ναυλομεσιτικής, Allied Shipbroking, έφερε στο «φως» και τις συμφωνίες της Olympic Shipping του Ιδρύματος Ωνάση, για την πώληση των δύο τελευταίων capesizes του στόλου της, έναντι 38 εκατ. δολάρια έκαστο.
Τέλος, στα containerships, η Euroseas, συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα, αποκόμισε 5 εκατ. δολάρια για την πώληση του sub panamax, EM Athens, κατασκευής 2000 και χωρητικότητας 2.506 TEUs στην MSC.
Στην κορυφή οι Έλληνες πλοιοκτήτες
Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν αγοράσει τα περισσότερα μεταχειρισμένα πλοία μέχρι τώρα στο 2020 (στοιχεία μέχρι 8 Νοεμβρίου), υποσκελίζοντας τους Κινέζους πλοιοκτήτες. Πιο συγκεκριμένα και με βάση τα στοιχεία της Allied Shipbroking, η ελληνική πλοιοκτησία έχει δαπανήσει 2,71 δισ. δολάρια για την απόκτηση 172 second hand πλοίων, ενώ οι Κινέζοι 2,38 δισ. δολάρια για 144 πλοία. Στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων είναι τα bulkers (101 έναντι 1,28 δισ. δολαρίων) και ακολουθούν τα tankers (51 έναντι 1,19 δισ. δολαρίων)
Στις πωλήσεις κατατάσσονται στη δεύτερη θέση πίσω από τους Ιάπωνες πλοιοκτήτες. Ειδικότερα, έχουν πουλήσει 124 πλοία και έχουν εισπράξει 1,51 δισ. δολάρια, ενώ οι Ιάπωνες 129 πλοία για 1,74 δισ. δολάρια.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr