Όπως επισημαίνουν στο Reporter πηγές της διαχειρίστριας του containership, της γερμανικής, J.T. Essberger, η εταιρεία κατέβαλε την εγγύηση των 40 εκατ. ευρώ, η οποία είχε οριστεί από τις αρχές, όταν είχε κατασχεθεί το πλοίο.
Παράλληλα, οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι το πλοίο πέρασε με επιτυχία την «Επιθεώρηση των Λιμενικών Αρχών» (Port State Control), είναι πλήρως αξιόπλοο και υπό την καθοδήγηση του αναπληρωτή πλοιάρχου κατευθύνεται στο ισπανικό λιμάνι Αλχεθίρας.
Εν τω μεταξύ, οι έρευνες για την αιτία του ατυχήματος βρίσκονται σε εξέλιξη. Υπενθυμίζεται ότι ο Πολωνός πλοίαρχος του «Maersk Launceston» συνελήφθη την Τετάρτη 28 Οκτωβρίου για πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια και για παραβάσεις των διεθνών κανόνων αποφυγής σύγκρουσης και αφέθηκε ελεύθερος για να απολογηθεί.
Το λιμεναρχείο Πειραιά έχει ζητήσει από τις δικαστικές αρχές τρίμηνη προθεσμία, προκειμένου να ολοκληρωθεί ο έλεγχος από τους πραγματογνώμονες και να αξιολογηθούν τα στοιχεία από τις κινήσεις των δύο πλοίων, μέσω του συστήματος marine traffic.
Σημειώνεται ότι ανάμεσα στα ζητήματα που διερευνούν οι αρχές, είναι οι χειρισμοί των δύο πλοιάρχων και των μελών των πληρωμάτων στις γέφυρες των πλοίων, η προτεραιότητα ανάμεσα στα δύο πλοία, η ταχύτητα που ανέπτυξε το containership και οι κινήσεις του ναρκοθηρευτικού, καθώς και ο τρόπος λειτουργίας του VTS (Vessels Traffic Services), το οποίο παρακολουθεί τη θαλάσσια κυκλοφορία (παρόμοιο με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας).
Σε κάθε περίπτωση, απαντήσεις αναμένεται να δώσει το «μαύρο» κουτί, το οποίο υπάρχει πάνω στο «Maersk Launceston» και στο οποίο περιλαμβάνονται όλες οι σχετικές συνομιλίες και τα δεδομένα.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr