Συγκεκριμένα για τους κλάδους της ναυτιλίας, το outlook αναθεωρήθηκε σε σταθερό για bulkers και containerships, ενώ αυτό των tankers υποβαθμίστηκε από σταθερό σε αρνητικό.
«Αναμένουμε ότι τα μέσα EBITDA των ναυτιλιακών εταιρειών παγκοσμίως θα αναπτυχθούν κατά 3%-5% το 2021, με ώθηση από την ανάκαμψη στον κλάδο του ξηρού φορτίου και τα θετικά θεμελιώδη της αγοράς των containerships» επεσήμανε ο οίκος, προσθέτοντας, ωστόσο, ότι «αυτή η επίδοση μετριάζεται από μία ενδεχόμενη πτώση των EBITDA στα δεξαμενόπλοια το επόμενο έτος, λόγω των υψηλών ρεκόρ που κατέγραψαν οι ναύλοι το πρώτο τρίμηνο του 2020».
Η Moody’s αναμένει ότι το συνολικό ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης της βιομηχανίας θα βελτιωθεί το 2021, πρόβλεψη που είναι και ο βασικός παράγοντας για την αλλαγή του outlook. Ωστόσο, οι κίνδυνοι παραμένουν λόγω των αυξανόμενων κρουσμάτων κορονοϊού, τα οποία θα μπορούσαν να εμποδίσουν την ανάκαμψη της ζήτησης για ναυτιλιακές υπηρεσίες το 2021.
Μία από τις σημαντικότερες θετικές εξελίξεις από την κατάσταση που επέφερε η πανδημία στις αγορές, είναι η περιορισμένη προσφορά νέων πλοίων και η διαχείριση της χωρητικότητας, σύμφωνα με τον οίκο. Τα βιβλία παραγγελιών στους τρεις βασικούς κλάδους της ναυτιλίας παραμένουν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, εν συγκρίσει με τους συνολικούς στόλους.
«Θα εξετάζαμε την αλλαγή του outlook σε αρνητικό, αν βλέπαμε ότι η αύξηση της προσφοράς θα υπερβεί την αύξηση της ζήτησης κατά περισσότερο από 2% ή ότι το συγκρίσιμο EBITDA θα μειωθεί περισσότερο από 5% σε ετήσια βάση», πρόσθεσε η εταιρεία.
Όπως εκτιμάται, στην αγορά των containerships, θα μπορούσαν να επανέλθουν ακυρώσεις φορτίων, για τη μείωση της χωρητικότητας, σε κατάσταση μειωμένης ζήτησης. Ωστόσο, tankers και bulkers είναι περισσότερο ευάλωτα σε πιθανές αλλαγές στη ζήτηση το 2021, διότι είναι περισσότερο κατακερματισμένοι κλάδοι, από τα containerships, όπου η χωρητικότητα οργανώνεται εν μέρει από συμμαχίες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr