Αφού αγόρασε τέσσερα κρουαζιερόπλοια από θυγατρικές της Carnival Corp., ο κ. Ηλιόπουλος πλειοδότησε σε πλειστηριασμό για δύο ακόμη.
Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, υπό την κατοχή του περιήλθαν τα Magellan, κατασκευής 1985 και χωρητικότητας 46.052 GT και Columbus, κατασκευής 1989 και χωρητικότητας 63.786 GT. Τα δύο πλοία ανήκαν στη βρετανική Cruise & Maritime Voyages, η οποία τέθηκε σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης τον Ιούλιο.
Τα ποσά που καταβλήθηκαν δεν έχουν γίνει γνωστά, αλλά η εταιρεία αναλύσεων VesselsValue αποτιμά το Magellan στα 8,36 εκατ. δολάρια και το Columbus στα 11,2 εκατ. δολάρια.
Οι αγορές του εφοπλιστή ξεκίνησαν τον Ιούνιο, όταν και αποκτήθηκε το Oceana, κατασκευής 2000 και χωρητικότητας 77.500 GT. Ακολούθησαν τα Veendam (χωρητικότητας 57.100 GT και κατασκευής 1996) και Maasdam (χωρητικότητας 55.600 GT και κατασκευής 1993), τα οποία εξαγοράστηκαν από την Holland America Line, θυγατρική της Carnival, τον Αύγουστο. Πριν από περίπου 10 μέρες, έγινε γνωστό και το τέταρτο απόκτημα. Ο λόγος για το Pacific Aria, κατασκευής 1994 και χωρητικότητας 55.900 GT, το οποίο, μέχρι πρότινος, βρισκόταν υπό την κατοχή της P&O Cruises Australia, επίσης θυγατρικής της Carnival.
Επαΐοντες της κρουαζιέρας, με τους οποίους έχει μιλήσει το Reporter, αποκλείουν ένα ενδεχόμενο άνοιγμα της ακτοπλοϊκής στον κλάδο και εκτιμούν ότι πρόκειται περισσότερο για κινήσεις τακτικής. Αυτό, διότι, όπως εξηγούν, η είσοδος σε μία αγορά, όπως η κρουαζιέρα, προϋποθέτει μία εντατική προετοιμασία, τουλάχιστον 2-3 ετών. Το πιο πιθανό πάντα, σύμφωνα με ανθρώπους του κλάδου, είναι η Seajets να αξιοποιεί το γεγονός ότι η πανδημία «βύθισε» την αξία των κρουαζιερόπλοιων και να επιδιώκει να πουλήσει τα νέα περιουσιακά στοιχεία σε μελλοντικό χρόνο, όταν η αγορά βρεθεί ξανά σε θέση ισχύος.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr