Υπενθυμίζεται πως μία εβδομάδα πριν, στο διαγωνισμό για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, εκδήλωσαν ενδιαφέρον τέσσερις επενδυτές. Κυριάρχησε το αμερικανικό ενδιαφέρον, ενώ στο «παιχνίδι» είναι ο όμιλος Κοπελούζου, σε κοινοπραξία με την ελληνική εταιρεία Goldair και τη γαλλική Bollore Transport & Logistics και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Για την Καβάλα το ενδιαφέρον αναμένεται εξίσου σημαντικό, δεδομένης της γειτνίασης με την Αλεξανδρούπολη, αλλά και την υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου στην περιοχή. Στο σχετικό διαγωνισμό για την παραχώρηση της χρήσης, ανάπτυξης και εκμετάλλευσης του υπόγειου φυσικού χώρου που προκύπτει από το σχεδόν εξαντληθέν κοίτασμα φυσικού αερίου «Νότια Καβάλα», με σκοπό τη μετατροπή του σε χώρο αποθήκευσης φυσικού αερίου, οι «μνηστήρες» είναι τρεις.
Γυρνώντας στο διαγωνισμό για το λιμένα Φίλιππος Β΄, είναι γνωστό το αμερικανικό ενδιαφέρον, όπως άλλωστε, σας έχει ενημερώσει από νωρίς το Reporter.
«Η DFC παρακολουθεί στενά τη σημαντική διαδικασία ιδιωτικοποιήσεων των λιμανιών Αλεξανδρούπολης και Καβάλας. Τα δύο αυτά λιμάνια διαδραματίζουν στρατηγικό ρόλο στο κοινό όραμα ΗΠΑ και Ελλάδας για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής ενεργειακής και περιφερειακής ασφάλειας και η Βόρεια Ελλάδα είναι έτοιμη να γίνει περιφερειακός ενεργειακός κόμβος. Οι επενδύσεις που σχετίζονται με την ενέργεια είναι κομβικές για την εκπλήρωση της υποχρέωσης της DFC να στηρίζει την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη διαφοροποίηση των ενεργειακών πηγών στην Ευρώπη» είχε επισημάνει στο Reporter εκπρόσωπος του αμερικανικού κρατικού χρηματοδοτικού οργανισμού Development Finance Corporation (DFC), ενώ στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι αντίστοιχες δηλώσεις εκπροσώπου του αμερικανικού επενδυτικού ταμείου, BlackSummit Financial Group.
Τέλος, από τις απαντήσεις που έδωσε το ΤΑΙΠΕΔ σε διευκρινιστικές ερωτήσεις, προκύπτει ενδιαφέρον και από την Κύπρο, από εταιρεία με ελληνικό υποκατάστημα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr