Τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους της Μητρικής διαμορφώθηκαν σε ζημιές ευρώ 12,4 εκατ. έναντι ευρώ 7,0 εκατ. τη συγκρίσιμη περίοδο.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εισηγμένης, η εξάπλωση της πανδημίας COVID-19 τους πρώτους μήνες του 2020 επέφερε σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία σε παγκόσμια κλίμακα. Η κρίση της πανδημίας οδήγησε σε καθίζηση της οικονομικής δραστηριότητας με αποτέλεσμα τη βαθιά ύφεση κατά το β’ τρίμηνο του 2020. Στην εν λόγω περίοδο το πλήγμα στην ελληνική οικονομία ήταν τεράστιο, δεδομένου ότι η ύφεση ξεπέρασε το 15%. Ραγδαία υπήρξε η μείωση της ζήτησης προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ η εφαρμογή έκτακτων μέτρων προκάλεσε περιορισμό των μετακινήσεων και, συνεπώς, μεγάλες απώλειες στις υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών, καθώς και στις υπηρεσίες διαμονής και εστίασης.
Στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας, η πανδημία το α’ εξάμηνο του 2020 επέφερε σημαντική μείωση σε όλες τις κατηγορίες του μεταφορικού έργου. Οι αυστηροί περιορισμοί και απαγορεύσεις που επιβλήθηκαν στη μετακίνηση των επιβατών από και προς την Ιταλία και τα νησιά, οδήγησαν σε κάθετη πτώση στην επιβατική κίνηση τόσο στις γραμμές της Αδριατικής όσο και στην ακτοπλοΐα.
Ωστόσο, οι αρνητικές οικονομικές συνέπειες στη χώρα και τον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας ειδικότερα, έχουν ισχυρότερο αντίκτυπο στο γ’ τρίμηνο του έτους, εξαιτίας του υψηλού βαθμού εξάρτησής τους από τον τουρισμό, καθιστώντας πιθανή μία συρρίκνωση του ΑΕΠ το 2020 υψηλότερη από αυτήν του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Η διάρκεια της φετινής τουριστικής περιόδου μειώθηκε αισθητά και, όπως είναι φυσικό, κλάδοι όπως οι μεταφορές, το εμπόριο και η εστίαση, έχουν πληγεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. Στο γ’ τρίμηνο, λόγω της εποχικότητας, καταγράφονται οι υψηλότερες πωλήσεις, ωστόσο η μείωση της επιβατικής κίνησης, ιδίως στις γραμμές της Αδριατικής, είναι εξαιρετικά μεγάλη και δεν αναμένεται αναστροφή της τάσης αυτής τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2020. Ειδικότερα, στην επιβατηγό ναυτιλία οι συνέπειες της πανδημίας είναι δραματικές καθιστώντας αβέβαιη την απρόσκοπτη λειτουργία των εταιρειών κατά τους επόμενους μήνες χωρίς την αναγκαία κρατική υποστήριξη.
Εκτελώντας 3% λιγότερα δρομολόγια σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2019, ο Όμιλος της ΑΝΕΚ σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε, διακίνησε συνολικά 172 χιλ. επιβάτες έναντι 370 χιλ. τη συγκρίσιμη περίοδο (μείωση 53%), 31 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 65 χιλ. το α’ εξάμηνο του 2019 (μείωση 52%) και 61 χιλ. φορτηγά έναντι 67 χιλ. (μείωση 9%).
Σημειώνεται ότι τον Αύγουστο του 2020 ολοκληρώθηκε η διαδικασία μετατροπής μέρους του ομολογιακού δανείου (Μ.Ο.Δ.) της Εταιρείας σε κοινές μετοχές. Με τη μετατροπή των εν λόγω ομολογιών επήλθε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά το ποσό των ευρώ 10,8 εκατ. με την έκδοση 36.146.665 νέων κοινών μετά ψήφου μετοχών ονομαστικής αξίας ευρώ 0,30 η κάθε μία.
Κατόπιν των ανωτέρω, το μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας ανέρχεται πλέον σε ευρώ 67,4 εκατ. διαιρούμενο σε 224.801.557 ονομαστικές μετά ψήφου μετοχές.
Κύκλος Εργασιών
Κατά 24% μειώθηκε ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ο οποίος το α’ εξάμηνο του 2020 ανήλθε σε ευρώ 55,4 εκατ. έναντι ευρώ 72,5 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών της Μητρικής μειώθηκε σε ευρώ 50,2 εκατ. από 66,1 εκατ.
Μικτά Κέρδη
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη για το α’ εξάμηνο του 2020 ανήλθαν σε ευρώ 1,5 εκατ. έναντι ευρώ 8,8 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2019, ενώ για την Εταιρεία διαμορφώθηκαν σε ευρώ 0,2 εκατ. έναντι ευρώ 7,0 εκατ. Μείωση κατά 15% παρουσίασε το κόστος πωληθέντων του Ομίλου το οποίο υποχώρησε σε ευρώ 53,9 εκατ. από ευρώ 63,7 εκατ., ενώ της Εταιρείας μειώθηκε σε ευρώ 50,0 εκατ. από ευρώ 59,1 εκατ.
EBITDA
Τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοοικονομικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου του α’ εξαμήνου 2020 διαμορφώθηκαν σε ζημιές ευρώ 2,3 εκατ. έναντι κερδών ευρώ 3,2 εκατ., ενώ, αντίστοιχα, για τη Μητρική σε ζημιές ευρώ 2,4 εκατ. έναντι κερδών ευρώ 2,8 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2019.
Χρηματοοικονομικά αποτελέσματα
Το καθαρό χρηματοοικονομικό κόστος του Ομίλου και της Εταιρείας για το α’ εξάμηνο του 2020 ανήλθε σε ευρώ 4,6 εκατ. έναντι ευρώ 4,7 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2019.
Προοπτικές για το δεύτερο εξάμηνο
Η μεγάλη μείωση του μεταφορικού έργου του κλάδου λόγω της πανδημίας αναμένεται να συνεχιστεί και να επιβαρύνει σημαντικά τα αποτελέσματα της τρέχουσας χρήσης. Η αβεβαιότητα είναι το κύριο χαρακτηριστικό της επικρατούσας κατάστασης και οι προοπτικές του Ομίλου σε λειτουργικό επίπεδο για το β’ εξάμηνο του 2020 θα εξαρτηθούν από την εξέλιξη της πανδημίας και τις επιπτώσεις της στη γενικότερη πορεία της οικονομίας και του μεταφορικού έργου στην ακτοπλοΐα και την Αδριατική. Επιπλέον, οι προοπτικές του Ομίλου θα εξαρτηθούν από τις συνθήκες ανταγωνισμού που θα επικρατήσουν στον κλάδο, καθώς και από τη διαμόρφωση των διεθνών τιμών πετρελαίου μέχρι το τέλος του έτους.
Επίσης, σημαντικό ρόλο θα παίξουν τα όποια μέτρα στήριξης του κλάδου από το ελληνικό κράτος και την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς και οι αναγκαίοι ανασχεδιασμοί δρομολογίων προκειμένου να περιοριστεί στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό το λειτουργικό κόστος των εταιρειών. Στο γ’ τρίμηνο, λόγω της εποχικότητας, καταγράφονται οι υψηλότερες πωλήσεις, ωστόσο η μείωση της επιβατικής κίνησης, ιδίως στις γραμμές της Αδριατικής, είναι εξαιρετικά μεγάλη και δεν αναμένεται αναστροφή της τάσης αυτής μέχρι το τέλος του έτους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr