Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο Reporter Magazine Ιουλίου.
Το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αξιοποίησης μιας δραστηριότητας, η οποία παρά τη σημασία της για την εθνική οικονομία είχε αφεθεί στην τύχη της, με δραματικά αποτελέσματα όχι μόνο για την ευρύτερη οικονομική ανάπτυξη αλλά και για τους ανθρώπους που ζούσαν από την εργασία τους στο λιμάνι και το είδαν τα προηγούμενα χρόνια να απαξιώνεται συστηματικά.
Από 500,000 στα 5,000,000 εμπορευματοκιβώτια
Όταν η DPort Services ξεκίνησε τη λειτουργία της στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, η δραστηριότητά του περιορίζονταν σε 500.000 εμπορευματοκιβώτια (containers) ετησίως. Το λιμάνι του Πειραιά, παρά τη σημαντική θέση του για τον ανεφοδιασμό της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης αλλά και των Βαλκανίων, ήταν ένα μικρό περιφερειακό λιμάνι το οποίο μετά βίας διεκδικούσε μια θέση στη δεκάδα με τα πιο σημαντικά της Ευρώπης. Σήμερα το λιμάνι του Πειραιά, διαχειρίζεται περίπου 5 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια και είναι πλέον αδιαμφισβήτητα το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Μεσογείου. Βρίσκεται επίσης στην πεντάδα των μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης και στόχος είναι να βρεθεί τα επόμενα χρόνια στην τριάδα των μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης.
Απαιτούνται νέες επενδύσεις
Για να γίνει αυτό, απαιτείται η συνέχιση των επενδύσεων. Σήμερα το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά έχει σχεδόν εξαντλήσει τη χωρητικότητα του. Με πιο απλά λόγια, υπό τις παρούσες συνθήκες, η δραστηριότητα δεν μπορεί να δεχθεί νέους μεγάλους όγκους εργασιών με αποτέλεσμα την απώλεια περαιτέρω οικονομικής απόδοσης για την χώρα. Το σχέδιο υπάρχει (!) και είναι η κατασκευή ενός τέταρτου προβλήτα, ο οποίος θα αυξήσει τη δυναμική του εμπορικού λιμένα Πειραιά τουλάχιστον κατά 30%. Αυτή η επέκταση σε συνδυασμό με τη διαρκή ανανέωση του μηχανολογικού και τεχνολογικού του εξοπλισμού θα επιτρέψει τη συνέχιση της αναπτυξιακής του πορείας αλλά και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.Όταν η DPort Services ξεκίνησε πριν από 10 χρόνια στους Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά (εκτός Οργανισμού Λιμένα Πειραιά - ΟΛΠ) απασχολούσε μόλις 150 εργαζόμενους, σήμερα απασχολεί περισσότερους από 2.000. Η δε κατασκευή του νέου προβλήτα θα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία επιπλέον τουλάχιστον 500 θέσεων εργασίας. Πρόκειται δε για θέσεις εργασίας που προσελκύουν εργαζόμενους κυρίως από την ευρύτερη περιοχή των προαστίων του Πειραιά. Μιας περιοχής που χειμάζονταν από την ανεργία. Σήμερα η εικόνα είναι διαφορετική. Σημαντικός δείκτης της οικονομικής ανάκαμψης που έφερε η επένδυση στην περιοχή, είναι η αυξημένη ζήτηση για αγορά και ενοικίαση κατοικιών σε περιοχές γύρω από το λιμάνι και η μετά από πολλά έτη άνθηση της μικρής και μεσαίας επιχειρηματικότητας στις γύρω περιοχές που για δεκαετίες θεωρούνταν υποβαθμισμένες.
Θέσεις Εργασίας και Μισθολογικό Επίπεδο
Πρόκειται για θέσεις εργασίας με υψηλές απολαβές, σίγουρα πολύ πάνω απ’ ότι προβλέπει η εθνική συλλογική σύμβαση εργασίας και ο μέσος όρος αποδοχών που επικρατούν στην αγορά εργασίας τα τελευταία 10 χρόνια, αλλά και με εξαιρετικά ειδικά προνόμια για τους εργαζόμενους. Ο μέσος μηνιαίος μισθός απασχόλησης στο λιμάνι ξεπερνά τα 1650 ευρώ ενώ οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν πρόγραμμα ιδιωτικής ασφάλισης υγείας, κάρτες αγοράς τροφίμων και διάφορα επιπλέον ειδικά προνόμια προς όφελος των επιχειρήσεων των γύρω περιοχών. Είναι αξιοσημείωτη η αυστηρή τήρηση της εργατικής νομοθεσίας για όλο το προσωπικό που απασχολείται στην DPort Services, με σκοπό την κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων και την αμοιβή πάσης φύσεως εργασίας και χρόνου απασχόλησης, ενώ η αμοιβή όποιας συμβατικής ή υπερωριακής απασχόλησης τους, γίνεται πλέον των δεδομένων αμοιβής της εργασιακής νομοθεσίας από το πρώτο λεπτό.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr