Οι εκτιμήσεις της ναυτιλιακής έγιναν γνωστές, στη διάρκεια παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων για το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Η εταιρεία κατέγραψε έσοδα ύψους 158,86 εκατ. δολαρίων έναντι 154,25 εκατ. δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο του 2019. Επίσης, τα προσαρμοσμένα EBITDA ανήλθαν στα 111,66 εκατ. δολάρια από 107,04 εκατ. δολάρια, ενώ οι ζημίες ενισχύθηκαν στα 13,33 εκατ. δολάρια από 10,51 εκατ. δολάρια.
Οι εκτιμήσεις για την αγορά
Προσφορά και ζήτηση
Η ζήτηση για LNG διαμορφώθηκε στους 86 εκατ. τόνους το δεύτερο τρίμηνο του 2020, έναντι 87 εκατ. τόνων το αντίστοιχο διάστημα του 2019, σε μία μείωση της τάξεως του 2%. Πιο συγκεκριμένα, η κινεζική ζήτηση αυξήθηκε κατά 20% σε ετήσια βάση στους 16 εκατ. τόνους, ενώ η ζήτηση από τη Μέση Ανατολή ενισχύθηκε κατά 39% στους 5 εκατ. τόνους. Στον αντίποδα, η ζήτηση από την Ασία, εξαιρουμένης της Κίνας, υποχώρησε κατά 8% και η ζήτηση από την Ευρώπη διολίσθησε κατά 3%.
Η παγκόσμια προσφορά LNG ανήλθε περίπου στους 89 εκατ. τόνους το πρώτο τρίμηνο του 2020, αυξημένη κατά 2 εκατ. τόνους ή 2% σε σχέση με το δεύτερο εξάμηνο του 2019. Η προσφορά από τις ΗΠΑ κινήθηκε ανοδικά κατά 39%, ως απότοκο της ενισχυμένης παραγωγής από μεγάλα έργα, όπως το Cameron και το Freeport. Αυτή η ανάπτυξη αντισταθμίστηκε από τη μείωση της παραγωγής σε Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική κατά 2 εκατ. τόνους ή 8%.
Η πορεία των ναύλων το δεύτερο τρίμηνο και οι προοπτικές
Κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, οι ναύλοι των πλοίων τύπου TFDE (tri-fuel diesel electric vessel) στη spot αγορά ανήλθαν κατά μέσο όρο στα 35.000 δολάρια ανά ημέρα, μειωμένα από τα 57.000 δολάρια ημερησίως το πρώτο τρίμηνο του 2020 και τα 49.000 δολάρια ημερησίως το δεύτερο τρίμηνο πέρυσι. Για τα Steam LNG carriers οι ναύλοι διαμορφώθηκαν στα 23.000 δολάρια ανά ημέρα, χαμηλότερα από τα 40.000 δολάρια ημερησίως το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και τα 33.000 δολάρια ημερησίως το δεύτερο τρίμηνο του 2019. Η πανδημία και τα υψηλά αποθέματα φυσικού αερίου και LNG, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, είχαν ως αποτέλεσμα την κάμψη της ζήτησης για το καύσιμο και κατ' επέκταση την πτωτική πορεία των ναύλων. Σύμφωνα με την Clarksons, οι ναύλοι τη δεδομένη χρονική στιγμή ανέρχονται στα 36.500 δολάρια ημερησίως για τα TFDE και στα 23.000 δολάρια ημερησίως για τα Steam LNG carriers.
Παρότι η οικονομική δραστηριότητα έχει επανεκκινήσει στις περισσότερες χώρες του κόσμου, ο κορονοϊός εξακολουθεί να δημιουργεί συνθήκες αβεβαιότητας για τη ζήτηση του LNG, τουλάχιστον σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο. Παράλληλα, τα ιστορικά χαμηλά των τιμών του φυσικού αερίου περιορίζουν τις ευκαιρίες για εμπόριο μεταξύ των λεκανών του Ατλαντικού και του Ειρηνικού, όπως αποδεικνύεται και από τις περισσότερες από 100 ακυρώσεις φορτίων από τις ΗΠΑ, στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2020. Αυτοί οι παράγοντες, σε συνδυασμό με τις προγραμματισμένες παραδόσεις νεότευκτων στον παγκόσμιο στόλο και την εποχικότητα, ενδέχεται να πιέσουν προς τα κάτω τους ναύλους στη spot, βραχυπρόθεσμα. Μακροπρόθεσμα, οι δείκτες των τιμών του φυσικού αερίου υποδεικνύουν πως υπάρχει δυνατότητα για υψηλή ζήτηση LNG και επαναφορά των εμπορικών συναλλαγών μεταξύ των λεκανών, στη διάρκεια του χειμώνα στο βόρειο ημισφαίριο.
Σε χαμηλά επίπεδα οι παραγγελίες νεότευκτων
Στις 31 Ιουλίου του 2020, το βιβλίο παραγγελιών αποτελείτο από 109 LNG carriers (χωρητικότητας μεγαλύτερης των 100.000 κυβικών μέτρων), ή το 20% του ενεργού στόλου. Από αυτά, τα 70 πλοία (ήτοι το 64%) έχουν δρομολογηθεί για μακροχρόνιες ναυλώσεις. Οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG βρίσκονται σε τροχιά για τη χαμηλότερη ετήσια επίδοση από το 2017, καθώς έχουν πραγματοποιηθεί μόλις 6 παραγγελίες νεότευκτων μέχρι τώρα στο έτος.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr