Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal, το 66% των συναλλαγών για πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου στη διάρκεια του έτους, πραγματοποιήθηκαν το διάστημα Μαΐου - Ιουλίου (μέχρι 28 Ιουλίου). Στον αντίποδα, οι αγοραπωλησίες «βυθίστηκαν» τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, όταν εφαρμόστηκαν μέτρα περιορισμού εξάπλωσης της πανδημίας.
Όπως φαίνεται, οι εφοπλιστές ελκύονται περισσότερο από πλοία τύπου Handysize και Supramax (64% των συνολικών συναλλαγών) και λιγότερο από Kamsarmax και Post-Panamax. Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν διενεργήσει το 31% των συναλλαγών και οι Κινέζοι το 18% των συναλλαγών. Αγοραστές από το Βιετνάμ, τη Μέση Ανατολή και την Ινδονησία έπονται στη λίστα και ισομοιράζονται το 23% των συνολικών deals.
Η Intermodal επισημαίνει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές συμμετείχαν σε συμφωνίες για όλους τους τύπους πλοίων, κάθε ηλικίας, αλλά επέδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για Handysize και Supramax μικρότερης ηλικίας. Οι ίδιοι αγόρασαν το 38% των Capesize, το 63% των Kamsarmax και το 23% των Ultramax, ενώ ανταγωνίστηκαν τους Βιετναμέζους για Handysize ηλικίας 10 ετών, καθώς αμφότεροι απέκτησαν το 38% της συνολικής χωρητικότητας. Η πλειονότητα των Supramax, Panamax και Capesize ηλικίας 15 και 20 ετών αποκτήθηκαν από Κινέζους εφοπλιστές.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με report του Αllied Shipbroking, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν αγοράσει τα περισσότερα μεταχειρισμένα πλοία (92) μέχρι τώρα το 2020, επενδύοντας συνολικά 1,5 δισ. δολάρια. Σε συνολικά επενδυτικά κεφάλαια έρχονται δεύτεροι πίσω από τους Κινέζους, οι οποίοι έχουν δαπανήσει 1,72 δισ. δολάρια για λιγότερα πλοία (91). Τη μερίδα του λέοντος στις αγορές των Ελλήνων πλοιοκτητών κατέχουν τα bulkers (44), συνολικής αξίας 541,7 εκατ. δολαρίων. Η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα κυριαρχεί και στις πωλήσεις second hand πλοίων, έχοντας παραχωρήσει τα περισσότερα πλοία από την έναρξη του 2020 (75). Οι εισπράξεις από τις πωλήσεις ανέρχονται σε 1,03 δισ. δολάρια και είναι οι δεύτερες μεγαλύτερες πίσω από τις γερμανικές (1,29 δισ. δολάρια για την πώληση 50 πλοίων).
Στην ανάλυση της Intermodal τονίζεται ότι η αγορά του ξηρού φορτίου βαδίζει στα υψηλότερα επίπεδα από την έναρξη του 2020, λόγω της σταθερής ανόδου στο πεδίο των αγοραπωλησιών. Ωστόσο, η πρόσφατη επανεμφάνιση αυστηρών μέτρων σε λιμάνια, μετά την εκ νέου αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού και οι δυσκολίες στις αλλαγές πληρωμάτων αναμένεται να επιβαρύνουν τη συνολική δραστηριότητα, χωρίς να είναι ακόμη ορατές οι πιθανές επιπτώσεις.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr