Σημειώνεται ότι με το «ξέσπασμα» του κορονοϊού και τις επιπτώσεις του στην παγκόσμια οικονομία, το ελληνικό βιβλίο παραγγελιών βρέθηκε στο χαμηλότερο επίπεδο εδώ και πολλά χρόνια.
Ωστόσο, η επάνοδος των επενδύσεων σε νεότευκτα είναι γεγονός και μάλιστα σε έναν κλάδο, στον οποίο οι Έλληνες εφοπλιστές κυριαρχούν. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η VesselsValue, ο ελληνόκτητος στόλος tankers βρίσκεται στην πρώτη θέση παγκοσμίως, με τη συνολική αξία του να υπολογίζεται στα 41,3 δισ. δολάρια.
Η αρχή έγινε στη διάρκεια του τρέχοντος μήνα, όταν η Nereus Shipping, θυγατρική της CM Lemos, συμφερόντων της οικογένειας Λαιμού ήρθε σε συμφωνία με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries (HHI) για την παραλαβή δύο suezmaxes το 2022. Όπως αναφέρει το Lloyd's List, τα δύο πλοία θα είναι εξοπλισμένα με συστήματα καθαρισμού καυσαερίων, ενώ το συμβόλαιο περιλαμβάνει option για δύο ακόμη πλοία.
Η Neda Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Λυκιαρδοπούλου έχει συνδεθεί με την παραγγελία δύο tankers τύπου LR2 σε ένα άλλο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο, το Daehan Shipbuilding. Με το συγκεκριμένο ναυπηγείο φέρεται, σύμφωνα με brokers, να έχει έρθει σε συμφωνία και η Pleiades Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Περατικού, για δύο tankers χωρητικότητας, 115.000 dwt, χωρίς, ωστόσο, να είναι ακόμη ξεκάθαρο αν έχει επιτευχθεί οριστικό deal.
Παράλληλα, η Thenamaris συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου συνδέεται με την εξαγορά ενός νεότευκτου VLCC χωρητικότητας 300.000 dwt, το οποίο είχε παραγγείλει αρχικά η νοτιοκορεάτικη Sinokor Merchant Marine στο ναυπηγείο DSME.
Τις πρώτες παραγγελίες VLCC πραγματοποίησε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο εφοπλιστής, Ευάγγελος Πιστιόλης. Πρόκειται για συμφωνία με το ναυπηγείο HHI για δύο δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 300.000 dwt.
Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, πριν από τον Μάιο, η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα είχε υπογράψει συμφωνίες με ναυπηγεία για μόλις δέκα πλοία το 2020, όλα δεξαμενόπλοια. Από αυτά, δύο VLCCs και πέντε suezmaxes αφορούν παραγγελίες της Dynacom Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, σε δύο κινεζικά ναυπηγεία. Αναφορικά με τις εναπομείνασες τρεις παραγγελίες, οι δύο αφορούν δεξαμενόπλοια τύπου LR2 στην Κίνα και έχουν συνδεθεί με την Chartworld Shipping του εφοπλιστή Λου Κολλάκη και η τελευταία αφορά την άσκηση option για ένα δεξεμανόπλοιο τύπου MR2 και έχει συνδεθεί με την Golden Energy Management, συμφερόντων της οικογένειας Ρέστη.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την ναυλομεσιτική Cass Technava, η άσκηση option της Golden Energy πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2019 και την αντικαθιστά με την παραγγελία πέμπτου VLCC από την Evalend Shipping, του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη στο ναυπηγείο HHI.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr