Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Cleaves, θα υπάρξει σύντομα, μέσα σε διάστημα ενός μήνα, μετατόπιση από την πλωτή αποθήκευση.
«Οι ναύλοι στη spot αγορά έχουν καταρρεύσει από τα υψηλά Μαρτίου και Απριλίου», επισημαίνει η νορβηγική επενδυτική τράπεζα και προσθέτει: «Παραμένουμε απαισιόδοξοι για το δεύτερο εξάμηνο του 2020».
Η Cleaves καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος εταιρειών της αγοράς, συμπεριλαμβανομένων της Euronav, της Teekay Tankers και της Frontline. Και οι τρεις εταιρείες κατέγραψαν κέρδη-ρεκόρ το πρώτο τρίμηνο, εν μέσω πετρελαϊκού πολέμου, που ακολουθήθηκε από υψηλή ζήτηση για πλωτή αποθήκευση.
Ωστόσο, οι νέες συνθήκες υποδηλώνουν μία μεγάλη πτώση στη ζήτηση για μεταφορά πετρελαίου με τον επερχόμενο κύκλο μείωσης των αποθεμάτων να επηρεάζει αρνητικά τους πλοιοκτήτες.
Σημειώνεται ότι η ποσότητα πετρελαίου που ήταν αποθηκευμένη σε δεξαμενόπλοια κορυφώθηκε σε περίπου 234,8 εκατ. βαρέλια, νωρίτερα τον Μάιο. Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα, τα ημερήσια κέρδη σε διαδρομές - «κλειδιά» έχουν υποχωρήσει αρκετά.
Τα μεσαίου μεγέθους tankers, που εκτελούν υπερατλαντικές διαδρομές, κατέγραψαν ημερήσια κέρδη-ρεκόρ, τα οποία ανήλθαν σε 87.500 δολάρια στις 23 Απριλίου. Από τότε οι ναύλοι έχουν διολισθήσει στα 16.000 δολάρια ημερησίως.
«Το μόνο πράγμα που σώζει τα tankers από τη χειρότερη επίδοση εδώ και πολλές δεκαετίες, είναι το χαμηλότερο βιβλίο παραγγελιών από το 1996» σημειώνεται στο report της Cleaves. «Αναμένουμε μία ισχυρή ανάκαμψη για αυτά τα πλοία το 2023, καθώς η πολύ μικρή ανάπτυξη του στόλου θα μπορούσε να ωθήσει τα κέρδη στα ύψη» καταλήγει.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr