Η εβδομάδα ήταν δύσκολη για το σύνολο της Wall Street, με τον Dow Jones να υποχωρεί κατά 2,7%, τον S&P 500 κατά 2,3% και τον Nasdaq κατά 1,2%.
Τα ισχυρά κέρδη που κατέγραφαν τα tankers το προηγούμενο διάστημα έχουν υποχωρήσει και πολλοί αναλυτές προβλέπουν συνθήκες μεταβλητότητας για τη συνέχεια. Μολονότι οι ναύλοι παραμένουν ακόμη σε υγιή επίπεδα, η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας σημείωσε ότι η πλωτή αποθήκευση κορυφώνεται και θα ξεκινήσει να εξασθενεί, καθώς η παγκόσμια παραγωγή πετρελαίου μειώνεται, τα αυστηρά μέτρα περιορισμού λόγω της πανδημίας «χαλαρώνουν» και το πρόβλημα της χωρητικότητας στην ξηρά θα είναι λιγότερο πιεστικό.
Στην αγορά του ξηρού φορτίου, οι ναύλοι διόρθωσαν την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά οι εκτιμήσεις για το μέλλον παραμένουν αισιόδοξες, λόγω εποχικότητας της ζήτησης και επανεκκίνησης των παγκόσμιων οικονομιών.
Περνώντας στις μετοχές, στην αγορά των tankers, τις μεγαλύτερες εβδομαδιαίες απώλειες κατέγραψε η Top Ships, συμφερόντων του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη, που υποχώρησε κατά 30,65%, κλείνοντας στα 0,14 δολάρια. Παράλληλα, η Tsakos Energy Navigation, συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Τσάκου διολίσθησε κατά 14,34% στα 2,45 δολάρια, η Pyxis Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Βαλέντιου Βαλέντη κινήθηκε πτωτικά κατά 11,93% στα 0,96 δολάρια και η Navios Maritime Acquisition Corporation, συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου έχασε κατά 7,26% στα 4,98 δολάρια.
Στα containerships, η Danaos Corporation, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα βρέθηκε σε αρνητικό έδαφος κατά 15,14% στα 3,81 δολάρια. Ακολούθησαν η Costamare, συμφερόντων του εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου που κινήθηκε χαμηλότερα κατά 11,92% στα 4,21 δολάρια, η Capital Product Partners, συμφερόντων του εφοπλιστή Ευάγγελου Μαρινάκη κατέγραψε απώλειες κατά 11,03% στα 7,18 δολάρια, η Performance Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Συμεών Παληού βρέθηκε σε πτωτική τροχιά κατά 4,39% στα 0,65 δολάρια και η Global Ship Lease, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου διολίσθησε κατά 3,3% στα 4,1 δολάρια. «Κόντρα στο ρεύμα» πήγε η Euroseas, συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα, που ενισχύθηκε κατά 1,37% στα 2,22 δολάρια.
Στις μετοχές με πλοία LNG και LPG, η GasLog, συμφερόντων του Πήτερ Λιβανού κινήθηκε πτωτικά κατά 15,63% στα 3,51 δολάρια, η Dorian LPG, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Χατζηπατέρα υποχώρησε κατά 11,93% στα 7,53 δολάρια, η Dynagas LNG Partners, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου διολίσθησε κατά 6,55% στα 1,57 δολάρια και η StealthGas, συμφερόντων του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά έχασε κατά 6,32% στα 2,37 δολάρια. Με μικρά κέρδη κατά 0,37% στα 5,39 δολάρια έκλεισε την εβδομάδα η άλλη μετοχή του κ. Λιβανού, η GasLog Partners.
Τέλος, στις μετοχές με πλοία ξηρού φορτίου, η Navios Maritime Partners, συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου σημείωσε απώλειες κατά 15,85% στα 6,16 δολάρια. Η Diana Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Συμεών Παληού κινήθηκε χαμηλότερα κατά 14,04% στα 1,53 δολάρια, η Safe Bulkers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννου έχασε κατά 12,33% στα 0,86 δολάρια, η Star Bulk Carriers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά με πτώση κατά 11,29% στα 4,4 δολάρια, η Seanergy Maritime Holdings, συμφερόντων του Σταμάτη Τσαντάνη σε αρνητικό έδαφος κατά 10,39% στα 0,13 δολάρια, η Globus Maritime Limited, συμφερόντων της οικογένειας Φειδάκη σε πτωτική τροχιά κατά 8,46% στα 0,64 δολάρια και η άλλη μετοχή της κας Φράγκου, Navios Maritime Holdings υποχώρησε κατά 8,29% στα 1,88 δολάρια.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr