Ακόμα και μετά τη μείωση στους ημερήσιους ναύλους στη spot αγορά την τελευταία εβδομάδα, παραμένουν αρκετά ψηλότερα από τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων, καθώς η υποχώρηση των τιμών των καυσίμων σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, περιορίζουν σε σημαντικό βαθμό τις δαπάνες.
Πάνω από 100 δεξαμενόπλοια εκτιμάται ότι αποθηκεύουν δεκάδες εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου, ενισχύοντας τις προοπτικές για τους «παίκτες» του κλάδου, σημείωσε ο CEO της Euronav, Hugo De Stoop.
Ο ίδιος τόνισε στο Reuters ότι την παρούσα χρονική στιγμή η πλωτή αποθήκευση «είναι πιθανότερο να ακολουθήσει ανοδική πορεία παρά να μειωθεί. Βρισκόμαστε σε μία κατάσταση υπερπροσφοράς πετρελαίου, το οποίο κάπου πρέπει να κατευθυνθεί, δεδομένου ότι οι αποθήκες στην ενδοχώρα είναι γεμάτες».
Ο στόλος της Euronav περιλαμβάνει 42 VLCCs - καθένα από τα οποία μπορεί να μεταφέρει 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου - καθώς και μικρότερα suezmaxes, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν 1 εκατ. βαρέλια.
Ο De Stoop είπε ότι 65 VLCCs παγκοσμίως ήταν στάσιμα για τουλάχιστον 15 ημέρες, δείγμα ότι πιθανότατα θα αποθηκεύσουν πετρέλαιο, ενώ άλλα 38 suezmaxes επίσης χρησιμοποιούνται ως μέσα αποθήκευσης. Μάλιστα, πρόσθεσε ότι πέντε από τα VLCCs της Euronav έχουν ναυλωθεί για αποθήκευση.
Αναβάλλουν τα scrubbers
Η μία μετά την άλλη ναυτιλιακές με στόλο tankers αναβάλλουν την εγκατάσταση συστημάτων scrubbers για να επωφεληθούν από το ισχυρό momentum της αγοράς. Η International Seaways ανέβαλε τα scrubbers για 3 VLCCs, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες για πλωτή αποθήκευση. Η εταιρεία αναμένει ισχυρά κέρδη στην αγορά το δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο του έτους, λόγω της υπερβολικής προσφοράς πετρελαίου και της συνεπακόλουθης ανάγκης για αποθήκευση στη θάλασσα.
Η International Seaways είναι η δεύτερη εταιρεία μέσα σε δύο ημέρες που ανακοινώνει καθυστερήσεις στα scrubbers, αφού η Scorpio Tankers γνωστοποίησε ότι θα αναβάλει 19 εγκαταστάσεις. Το ίδιο έπραξε εσχάτως και η DHT Holdings.
Volatility προσεχώς
Ωστόσο, το περιβάλλον στην αγορά δε θα είναι για πάντα ίδιο. Η λέξη «κλειδί» για τη συνέχεια είναι το volatility. Η μεταβλητότητα, δηλαδή, στις τιμές της αγοράς. Η περικοπή της παραγωγής πετρελαίου από τον ΟΠΕΚ και τους συμμάχους του, η υπερπροσφορά πλοίων και η ενίσχυση του πετρελαίου, όπως παραδοσιακά συμβαίνει σε έτος αμερικανικών εκλογών ίσως αλλάξουν την κατεύθυνση της αγοράς. Όπως είπε ο Πρόεδρος του Hellenic Mediterranean Panel της INTERTANKO, Βασίλης Μπακολίτσας σε πρόσφατο webinar, «η τιμή του πετρελαίου εκτιμάται ότι θα αυξηθεί στα 35 με 40 δολάρια το βαρέλι».
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr