Οι αριθμοί αυξάνονται συνεχώς, καθώς οι έμποροι νοικιάζουν δεξαμενόπλοια για να αποθηκεύσουν το πλεόνασμα του αργού που έχει δημιουργηθεί στην αγορά, αλλά και να επωφεληθούν του φαινομένου contango, όταν δηλαδή οι τιμές στα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης είναι υψηλότερες σε σχέση με τις τιμές spot.
Ωστόσο, ο καθοριστικός παράγοντας για τη συνέχεια είναι η ζήτηση πετρελαίου, η οποία έχει περιοριστεί στο μέγιστο βαθμό το τελευταίο διάστημα και οδηγεί πολλούς αναλυτές σε δυσοίωνες εκτιμήσεις για το μέλλον της αγοράς των δεξαμενόπλοιων, ιδιαίτερα μετά την περικοπή της παραγωγής από τον ΟΠΕΚ και τους συμμάχους του.
Παράλληλα, καλύτερες ημέρες αναμένονται το επόμενο διάστημα για την αγορά του ξηρού φορτίου, καθώς η ανάκαμψη της Κίνας τροφοδοτεί τις ελπίδες πως η ζήτηση θα ξεπεράσει την προσφορά κατά τους επόμενους μήνες.
Σημειώνεται ότι η μετοχή που βρέθηκε στην κορυφή των εβδομαδιαίων κερδών ήταν η GasLog Partners του Πήτερ Λιβανού, η οποία καταγράφει άνοδο 97,76% τον Απρίλιο. Η δραστηριότητα του Ομίλου GasLog βρίσκεται σε ανοδική τροχιά τις τελευταίες εβδομάδες τόσο στην spot όσο και στη βραχυπρόθεσμη αγορά, εξέλιξη που αποδίδεται στο restart της βιομηχανικής δραστηριότητας στην Κίνα.
Σε ό,τι αφορά τις μετοχές στην αγορά των tankers, τα μεγαλύτερα κέρδη κατέγραψε η Navios Maritime Acquisition Corporation, συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου που ενισχύθηκε κατά 29% στα 5,96 δολάρια. Ακολούθησαν η Tsakos Energy Navigation, συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Τσάκου που κινήθηκε ανοδικά κατά 21,4% στα 3,46 δολάρια, η Pyxis Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Βαλέντιου Βαλέντη κέρδισε κατά 15,34% στα 0,92 δολάρια και η Top Ships, συμφερόντων του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη βρέθηκε σε θετικό έδαφος κατά 14,68% στα 0,26 δολάρια.
Στα containers ξεχώρισε η Performance Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Συμεών Παληού που σημείωσε κέρδη κατά 15,14% στα 0,76 δολάρια. H Euroseas, συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα ανέβηκε κατά 5,02% στα 2,3 δολάρια και η Costamare, συμφερόντων του εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου ενισχύθηκε οριακά κατά 0,6% στα 5,04 δολάρια. Στον αντίποδα, απώλειες κατά 2,87% κατέγραψε η Danaos Corporation, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα, με την τιμή της να κλείνει στα 4,74 δολάρια. Αμετάβλητη παρέμεινε η Global Ship Lease, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου.
Περνώντας στις μετοχές με πλοία LNG και LPG, πρωταγωνίστρια, όπως ειπώθηκε ήταν η GasLog Partners, συμφερόντων του Πήτερ Λιβανού που κέρδισε κατά 30,47% στα 4,41 δολάρια. Ισχυρή άνοδο κατέγραψε η Dynagas LNG Partners, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, με την τιμή της να ενισχύεται κατά 15,23% στα 1,74 δολάρια, ενώ η StealthGas, συμφερόντων του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά κινήθηκε οριακά ψηλότερα κατά 0,97% στα 2,09 δολάρια. Αντιθέτως, σε αρνητικό έδαφος βρέθηκαν η Dorian LPG, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Χατζηπατέρα που διολίσθησε κατά 2,2% στα 8,89 δολάρια και η άλλη μετοχή του Πήτερ Λιβανού, η GasLog που έχασε κατά 1,3% στα 3,8 δολάρια.
Τέλος, στις μετοχές του ξηρού φορτίου, η Eurodry, συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα σημείωσε τα μεγαλύτερα εβδομαδιαία κέρδη κατά 10,34% στα 4,8 δολάρια, ενώ στο ίδιο τέμπο κινήθηκαν η Globus Maritime Limited, συμφερόντων της οικογένειας Φειδάκη που ενισχύθηκε κατά 9,3% στα 0,7 δολάρια και η Seanergy Maritime Holdings, συμφερόντων του Σταμάτη Τσαντάνη που κέρδισε κατά 8,11% στα 0,16 δολάρια. Με θετικό πρόσημο συναντάμε τις δύο άλλες μετοχές της Αγγελικής Φράγκου, την Navios Maritime Partners (+2,77%, 7,05 δολάρια) και την Navios Maritime Holdings (+1,36%, 2,24 δολάρια). Στον αντίποδα, σε πτωτική τροχιά βρέθηκαν τρεις μετοχές. Πιο συγκεκριμένα, η Star Bulk Carriers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά έχασε κατά 13,7% στα 5,29 δολάρια, η Diana Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Συμεών Παληού σημείωσε απώλειες κατά 5,06% στα 1,69 δολάρια και η Safe Bulkers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννου έπεσε κατά 1,79% στα 1,1 δολάρια.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr