Η αρχή του έτους σηματοδότησε μία νέα εποχή για τη ναυτιλία, καθώς ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) εισήγαγε νέο κανονισμό για τα καύσιμα, σύμφωνα με τον οποίον το ποσοστό του θείου πρέπει να είναι μειωμένο στο 0,5% από 3,5% που ίσχυε μέχρι πρότινος. Ήταν μία μεγάλη αλλαγή με πολλούς πλοιοκτήτες να είναι αναποφάσιστοι ως προς το ποια επιλογή να ακολουθήσουν.
Η ραγδαία εξάπλωση της πανδημίας του κορονοϊού και η κρίση που ξέσπασε στις τιμές του πετρελαίου αποτέλεσαν τα «βαρίδια» της αγοράς.
Οι τρέχουσες συνθήκες φαίνεται να ευνοούν τους πλοιοκτήτες με στόλο tankers, καθώς αυξήθηκε κατακόρυφα η ζήτηση για την αποθήκευση αργού, ενώ τα containers μοιάζουν αυτήν την περίοδο να είναι ο πιο αδύναμος ναυτιλιακός τομέας.
Τις μεγαλύτερες τριμηνιαίες απώλειες κατέγραψε η GasLog Partners (LNG), συμφερόντων του Πήτερ Λιβανού, που διολίσθησε κατά 85,73%. Ακολούθησαν η Seanergy Maritime Holdings (drybulk), συμφερόντων του Σταμάτη Τσαντάνη, που υποχώρησε κατά 72,22%, η Navios Maritime Partners (drybulk), συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου έπεσε κατά 70,23%, η Top Ships (tankers), συμφερόντων του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη κινήθηκε πτωτικά κατά 68,35%, η άλλη μετοχή του Πήτερ Λιβανού, η Gaslog (LNG) κατέγραψε απώλειες κατά 62,99%, η Danaos Corporation (containers), συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα έχασε κατά 57,45%, η Global Ship Lease (containers), συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου με πτώση κατά 56,33%, η Costamare (containers), συμφερόντων του εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου σε αρνητικό έδαφος κατά 52,92%, η Star Bulk Carriers (drybulk), συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά σε πτωτική τροχιά κατά 52,14%, η Diana Shipping (drybulk), συμφερόντων του εφοπλιστή Συμεών Παληού με απώλειες κατά 51,79%.
Η Dynagas LNG Partners (LNG), συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου υποχώρησε κατά 49,77%, η Euroseas (containers), συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα διολίσθησε κατά 47,55%, η Navios Maritime Holdings (drybulk), συμφερόντων της Αγγελικής Φράκου έπεσε κατά 46,65%, η Capital Product Partners L.P (containers), συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη σημείωσε απώλειες κατά 45,78%, η άλλη μετοχή της κας Φράγκου, Navios Maritime Acquisition Corporation (tankers) κινήθηκε πτωτικά κατά 45,48%, η Dorian LPG (LPG), συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Χατζηπατέρα σε αρνητικό έδαφος κατά 43,15%, η StealthGas (LPG), συμφερόντων του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά έπεσε κατά 43,06%, η Globus Maritime Limited (drybulk), συμφερόντων της οικογένειας Φειδάκη κινήθηκε χαμηλότερα κατά 39%.
Η Eurodry (drybulk), συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα έχασε κατά 36,96%, η Safe Bulkers (drybulk), συμφερόντων του εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννου σε πτωτική τροχιά κατά 35,29%, η Pyxis Tankers (tankers), συμφερόντων του εφοπλιστή Βαλέντιου Βαλέντη στο -33,51%, η Performance Shipping (containers), συμφερόντων του εφοπλιστή Συμεών Παληού υποχώρησε κατά 30,49% και η Tsakos Energy Navigation (tankers), συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Τσάκου διολίσθησε κατά 28,51%.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr