Ειδικότερα, όπως αναφέρει η Lloyd’s List, οι ναύλοι για τα VLCCs είναι αυτή τη στιγμή 168% χαμηλότερα από τα υψηλά ρεκόρ που σημείωσαν την προηγούμενη εβδομάδα, κάτω από τα 99.000 δολάρια ημερησίως. Οι ναύλοι για τα Suezmaxes σημειώνουν πτώση 144%.
Όπως αναφέρεται, οι ημερήσιοι ναύλοι για VLCCs για εξάμηνες περιόδους κυμάνθηκαν από 57.000 δολάρια έως 82.500 δολάρια. Οι ναύλοι για τα Suezmaxes διαμορφώθηκαν γύρω στα 40.000 δολάρια. Η πλωτή αποθήκευση είναι ήδη σε επίπεδα ρεκόρ, με 131,2 εκατ. βαρέλια την περασμένη εβδομάδα.
Παράλληλα, επισημαίνεται ότι πολλές συμφωνίες ναύλωσης απέτυχαν το περασμένο τριήμερο και βρίσκονται σε διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης, καθώς οι έμποροι πετρελαίου, τα διυλιστήρια και οι πλοιοκτήτες δυσκολεύονται να εκτιμήσουν ένα όριο τιμών, με τις υπάρχουσες συνθήκες να αλλάζουν διαρκώς λόγω κορονοϊού.
Οι ναυλωτές δεν αποτυγχάνουν να κλείσουν συμφωνίες μόνο στη spot αγορά, αλλά και για μακροπρόθεσμες περιόδους, καθώς οι πλοιοκτήτες αναζητούν καταφύγιο μετά την κατάρρευση των κερδών από την μίσθωση πλοίων – από 6 έως 12 μήνες – για πλωτή αποθήκευση αργού πετρελαίου.
Σύμφωνα με brokers που επικαλείται η Lloyd’s List, τουλάχιστον επτά VLCCs, οκτώ Suezmaxes, δύο Aframaxes και ορισμένα μικρότερα πλοία είχαν ναυλωθεί για πλωτή αποθήκευση για περίοδο που κυμαίνεται από 6 έως 12 μήνες, την περασμένη εβδομάδα.
Η Lloyd’s List καταλήγει, σημειώνοντας ότι υπάρχει εκτεταμένη αβεβαιότητα γύρω από το πόσο ακόμα Σαουδική Αραβία και Ρωσία μπορούν να συνεχίσουν να «πλημμυρίζουν» την αγορά με αργό πετρέλαιο και να δημιουργούν ζήτηση για tankers. Αμφότερες οι χώρες αυξάνουν τις εξαγωγές την ώρα που επικρατεί παγκόσμια οικονομική αναταραχή, με τα διεθνή αεροπορικά ταξίδια να έχουν παραλύσει, χώρες σε Ευρώπη και ΗΠΑ να εφαρμόζουν lockdown και τη χερσαία εμπορική αποθήκευση να ασφυκτιά.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr