Ειδικότερα, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index, o οποίος αποτυπώνει τις αποδόσεις των φορτηγών πλοίων τύπου capesize, panamax και supramax ενισχύθηκε κατά 9 μονάδες στις 506 μονάδες.
Ο δείκτης capesize που αφορά πλοία, τα οποία συνήθως μεταφέρουν φορτία 170.000-180.000 τόνων και κυρίως σιδηρομετάλλευμα και κάρβουνο διολίσθησε κατά 13 μονάδες στις -239 μονάδες. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι για τα πλοία αυτού του τύπου υποχώρησαν κατά 94 δολάρια στα 2.693 δολάρια.
«Είδαμε κάποιες ανοδικές κινήσεις στην αγορά των capesizes την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά η γενική αίσθηση παραμένει αρνητική. Ο δείκτης σημείωσε αύξηση κατά 23.1%. Με την αγορά του Ατλαντικού να διορθώνει για μία ακόμη εβδομάδα, τα καλά νέα ήρθαν αυτή τη φορά από τον Ειρηνικό. Οι αποδόσεις εκεί κατάφεραν να αναπτυχθούν κατά 39.5%, κλείνοντας στα 4.900 δολάρια την ημέρα» επισημαίνει στην εβδομαδιαία ανάλυσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking.
Ο δείκτης panamax κινήθηκε ανοδικά κατά 24 μονάδες ή 3% στις 811 μονάδες. Πρόκειται για τη 13η διαδοχική κερδοφόρα συνεδρίαση για τον δείκτη. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι γι' αυτά τα πλοία, που συνήθως μεταφέρουν φορτία περίπου 60.000-70.000 τόνων άνθρακα ή σιτηρών αναρριχήθηκαν κατά 215 δολάρια στα 7.302 δολάρια.
«Μία ακόμη θετική εβδομάδα ήταν η τελευταία για τον δείκτη, ο οποίος αυξήθηκε κατά 23,8%. To ανοδικό μομέντουμ ήταν εμφανές σε όλες τις κύριες αγορές, καθώς τόσο ο Ατλαντικός όσο και ο Ειρηνικός ανέδειξαν μία σχετικά καλή δυναμική. Ωστόσο, δεδομένης της συνολικά “συννεφιασμένης” κατάστασης, είναι δύσκολο να εντοπιστεί με ακρίβεια η κατεύθυνση της αγοράς. Προς το παρόν, η γενική αίσθηση δίνει μία μικρή ελπίδα για συνέχιση της παρούσας κατάστασης και στο μέλλον» τονίζει ο οίκος.
Τέλος, ο δείκτης supramax σημείωσε κέρδη κατά 19 μονάδες στις 543 μονάδες.
«Με θετικό πρόσημο έκλεισε η εβδομάδα και σε αυτήν την αγορά με τον δείκτη να κλείνει στα 5.767 δολάρια την ημέρα. Η αγορά του Ατλαντικού ενισχύθηκε από το γεγονός ότι η διαθέσιμη χωρητικότητα στένεψε. Από την άλλη, στην Ασία, η βελτίωση της κατάστασης επισκιάστηκε από την υπερβολική προσφορά χωρητικότητας» σημειώνει ο Allied Shipbroking.
«Πληγές» μετρά η αγορά των tankers
Η αισιοδοξία που επικρατούσε το τελευταίο τρίμηνο του 2019 για ένα ράλι στις αγορές δεξαμενόπλοιων τους πρώτους μήνες του 2020 δε θα υλοποιηθεί, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο. Η πτώση που σημειώθηκε στη ζήτηση πετρελαίου από την Κίνα, ως απόρροια του κοροναϊού, καθώς και άλλων παραγόντων, έχει φέρει σε δύσκολη θέση τις αγορές μέχρι σήμερα. Οι αποδόσεις των δεικτών αποτυπώνουν ακριβώς αυτά τα στοιχεία, με τον BDTI να διολισθαίνει από την αρχή του έτους περίπου 46%, ενώ οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι για VLCC, Suezmax and Aframax έχουν «πέσει» πολύ, περίπου 85%, 68% και 64% αντίστοιχα, υπογραμμίζει ο Allied Shipbroking.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr