Είναι ο τρίτος μεγαλύτερος λιμένας της Μεσογείου, ακολουθώντας τα δύο ισπανικά λιμάνια της Αλχεθίρας και της Βαλένθια, που βρίσκονται στην 28η και την 29η θέση αντίστοιχα. Βρίσκεται δε πλέον στην 6η θέση μεταξύ όλων των ευρωπαϊκών εμπορικών λιμανιών. Πρώτο στην Ευρώπη είναι το Ρότερνταμ (12ο παγκοσμίως) και ακολουθούν η Αμβέρσα (14ο διεθνώς), το Αμβούργο (17ο) και τα δύο προαναφερθέντα ισπανικά λιμάνια. Η σχετική κατάταξη προσμετράει τον αριθμό εμπορευματοκιβωτίων που διακινούνται και θεωρείται η επιτομή των μεγεθών του παγκόσμιου λιμενικού χάρτη. Σύμφωνα με τη Lloyd’s List, η ανάπτυξη του λιμανιού είναι προφανής και ο στόχος της Cosco είναι να βάλει τον Πειραιά ανάμεσα στους 30 μεγαλύτερους λιμένες του κόσμου το 2018 και μεταξύ των μεγαλυτέρων στην Ευρώπη.
Μέρος αυτής της φιλοδοξίας θα επιτευχθεί μέσω του υπό ολοκλήρωση έργου επέκτασης του δυτικού τμήματος του προβλήτα ΙΙΙ, το οποίο θα διαθέτει αποβάθρα 876 μ. με βάθος 18,5 μ. στον νότο και 19,5 μ. στον βορρά.
Με την ολοκλήρωση αυτών των έργων, η χωρητικότητα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ θα αυξηθεί σε 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια από 5,5 εκατ. μέχρι τώρα. Επιπλέον ένα εκατ. εμπορευματοκιβώτια μπορεί να διαχειριστεί ετησίως και ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ. Εάν το δυναμικό αυτό αξιοποιηθεί σε ποσοστό 75%, δηλαδή διακινηθούν περί τα 5,4 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, ο Πειραιάς το 2018 θα ξεπεράσει εύκολα τα τρέχοντα μεγέθη των δύο ισπανικών ανταγωνιστών του, που βρίσκονται στα επίπεδα των 4,6 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr