Τα παγκόσμια αποθέματα τόσο για το αργό πετρέλαιο όσο και για τα πετρελαϊκά προϊόντα αυξήθηκαν σημαντικά μετά την απότομη πτώση των τιμών του αργού πετρελαίου κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2014 και συνεχίζουν να βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα έως και σήμερα. Ως εκ τούτου η ζήτηση στην αγορά των δεξαμενόπλοιων κυμαίνεται κάτω από τα κανονικά επίπεδα και θα αυξηθεί μόνο αφού μειωθούν τα παγκόσμια αποθέματα πετρελαίου. Η ταχεία αύξηση του στόλου πέρυσι και φέτος, σύμφωνα με την BIMCO, συνεισφέρει σε μια μεγαλύτερη ανισορροπία της αγοράς και οδηγεί σε χαμηλότερα έσοδα για τους πλοιοκτήτες.
Αναλυτές της BIMCO θεωρούν ότι λόγω της περικοπής της παγκόσμιας πετρελαϊκής παραγωγής από τον OPEC έχουν υπάρξει κάποιες αναπροσαρμογές στην αγορά τους τελευταίους μήνες, αλλά η ισορροπία δεν θα επιτευχθεί τόσο εύκολα.
Σε ό,τι αφορά την προσφορά, από τις αρχές του έτους μέχρι τα μέσα Αυγούστου ο στόλος των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου αυξήθηκε κατά 4,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ενώ ο στόλος των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου αυξήθηκε για την ίδια περίοδο κατά 3,6%.
Από τις αρχές του έτους εκτιμάται ότι έχουν παραδοθεί 36 δεξαμενόπλοια κατηγορίας VLCC, 41 suezmaxes και 23 aframaxes, ενώ σε περιορισμένη έκταση έχουν ναυπηγηθεί panamaxes και μικρότερης κατηγορίας πλοία.
Σύμφωνα με την BIMCO, η συνεχής αύξηση του στόλου δεν αποτελεί έκπληξη, αλλά σίγουρα αποτελεί πρόβλημα ο χαμηλός ρυθμός διάλυσης των δεξαμενόπλοιων.
Ωστόσο η BIMCO εξακολουθεί να πιστεύει ότι ο ρυθμός διάλυσης θα αυξηθεί τους τελευταίους τέσσερις μήνες του 2017, ο οποίος θα ενισχυθεί περαιτέρω και από τους χαμηλούς ναύλους που επικρατούν στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr