Όπως μετέδωσε το πρακτορείο Reuters o δείκτης Baltic αυξήθηκε κατά 42 μονάδες ή κατά 4% και έκλεισε στις 1.092 μονάδες, η υψηλότερη τιμή από τις 28 Απριλίου.
«Βλέπουμε μια εποχική ανοδική πορεία … Αυτή τη εποχή βλέπουμε βασικά τις τιμές να βελτιώνονται» , δήλωσε ο Herman Hildan, αναλυτής της Clarksons Platou Securities.
Ειδικά, ο δείκτης για τα πολύ μεγάλου μεγέθους capesize ανέβηκε 135 μονάδες ή 7,93%, και έκλεισε στους 1837 βαθμούς, το υψηλότερο σημείο από τις 20 Απριλίου.
Οι μέσες ημερήσιες απολαβές για τις εταιρείες capesizes, οι οποίες συνήθως μεταφέρουν φορτία 150.000 τόνων, όπως το σιδηρομετάλλευμα και ο άνθρακας, αυξήθηκαν κατά 1.280 δολάρια σε 14.818 δολάρια, η μεγαλύτερη τιμή από τις 19 Απριλίου.
«Τα πρόσφατα στοιχεία για τις εισαγωγές στην Κίνα, η οποία αποτελεί βασικό παράγοντα, υποστηρίζουν επίσης την αγορά ξηρού χύδην», δήλωσε ο Hildan.
Αυτή η εικόνα, παρά την αβεβαιότητα, που υπάρχει για το χειμερινό τρίμηνο της Κίνας, από τα τέλη Νοεμβρίου μέχρι το Φεβρουάριο, οπότε ενδέχεται να μειωθεί η παραγωγή των εργοστασίων, τροφοδοτεί στη Ναυτιλία ένα νέο κύκλο αισιοδοξίας μεταξύ των εφοπλιστών και να δημιουργήσει ξανά ενδιαφέρον για την αγορά πλοίων από δεύτερο χέρι, καθώς οι εφοπλιστές προσπαθούν να ενισχύσουν τη θέση τους.
Αυτό έχει αρχίσει να αποτυπώνεται και στη βελτίωση των αξιών των πλοίων.
Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η αύξηση των ναύλων εξασφαλίζει ικανοποιητική κερδοφορία στους πλοιοκτήτες ενώ εκτιμάται ότι ακόμα και εάν το τελευταίο τρίμηνο του έτους υπάρξουν πτωτικές τάσεις, η αγορά βρίσκεται σε καλό δρόμο δεδομένου ότι:
• Έχουμε έναν από τους μικρότερους δείκτες νέων παραγγελιών και έχει αρχίσει η επίτευξη κάποιας συγκρατημένης ισορροπίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr