Όπως αναφέρουν διεθνή ναυτιλιακά sites η AMSA έλαβε, στις 30 Ιουνίου, μια καταγγελία από τη Διεθνή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές, σύμφωνα με την οποία δεν είχαν καταβληθεί, για αρκετούς μήνες, μισθοί στο πλήρωμα.
Η AMSA πραγματοποίησε επιθεώρηση όταν το πλοίο έφθασε, στις 6 Ιουλίου, στο Hay Point στο Κουίνσλαντ, η οποία γνωστοποίησε ότι εντόπισε τις εξής ελλείψεις:
• Αποτυχία ενεργοποίησης της γεννήτριας έκτακτης ανάγκης.
• Αποτυχία των ρυθμίσεων εκκίνησης σωσίβιας λέμβου.
• Ελλείψεις στο σύστημα ασφαλούς διαχείρισης (ISM). Και
• Οφειλές μισθών σε μέλη του πληρώματος συνολικού ύψους περίπου 53.000 δολάρια ΗΠΑ.
Όπως σημειώνεται στα sites (marinelog.com και http://splash247.com) οι παραπάνω ελλείψεις ήταν σημαντικές για την ασφάλεια πλοίου και πληρώματος ενώ η μη καταβολή δεδουλευμένων αντιμετωπίζεται με μεγάλη αυστηρότητα από την AMSA στα λιμάνια της Αυστραλίας
Έτσι, απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου, που παρέμεινε, για 29 ημέρες, στο λιμάνι Hay Point, μέχρις ότου η AMSA και το κράτος σημαίας του σκάφους (Μπαχάμες) έλαβαν αποδεικτικά στοιχεία ότι το πλήρωμα είχε πληρωθεί τους ανεξόφλητους μισθούς. Έτσι το πλοίο απελευθερώθηκε στις 3 Αυγούστου.
Να σημειωθεί ότι το ίδιο πλοίο είχε κρατηθεί, ξανά, από την AMSA τον περασμένο Φεβρουάριο στο Port Adelaide για ορισμένες σοβαρές ελλείψεις, συμπεριλαμβανομένου του ωραρίου εργασίας.
Ο Γενικός Διευθυντής Επιχειρήσεων της AMSA, Allan Schwartz, δήλωσε ότι ενώ η συμπεριφορά των ιδιοκτητών του πλοίου έδωσε σημαντική ανησυχία στην AMSA, η AMSA εξέφρασε την εκτίμησή της προς την Ναυτική Αρχή των Μπαχάμες για να αναλάβει ενεργό ρόλο στην επίλυση των ζητημάτων.
Οι αρχές της Αυστραλίας σημειώνουν ότι οι εφοπλιστές πρέπει να εξασφαλίζουν ότι τα πλοία τους λειτουργούν και συντηρούνται κανονικά για να πληρούν ή να υπερβαίνουν τα πρότυπα ασφάλειας και ότι τα πληρώματά τους αντιμετωπίζονται σύμφωνα με τις υποχρεώσεις τους που απορρέουν από τη σύμβαση ναυτικής εργασίας.
Να σημειωθεί ότι η AMSA απαγόρευσε στο «Rena» να προσεγγίζει σε αυστραλιανούς λιμένες για περίοδο έξι μηνών. Η απαγόρευση λήγει στις 3 Φεβρουαρίου 2018. Εάν το πλοίο επιστρέψει στην Αυστραλία μετά την εκπνοή της απαγόρευσης και κρατηθεί εκ νέου από την AMSA για σοβαρές ελλείψεις, μπορεί να υπόκειται σε περαιτέρω απαγόρευση δώδεκα μηνών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr