Κλεισμένα με τα επιτελεία στα «στρατηγεία» τους είναι ορισμένα από τα ηχηρά ονόματα της εφοπλιστικής κοινότητας, όπου και επεξεργάζονται σχέδια φυγής προς ασφαλέστερα φορολογικά λιμάνια.
Το ασαφές μέτρο για τη ναυτική βιομηχανία, το οποίο προβλέπει αύξηση του φόρου χωρητικότητας επί των πλοίων -που καταβάλλουν οι εν Ελλάδι εδρεύουσες ναυτιλιακές εταιρείες- και κατάργηση του ειδικού φορολογικού καθεστώτος, εκτινάσσει τις «μετοχές» χωρών όπως είναι η Κύπρος, η Βουλγαρία, το Μονακό και η Γερμανία.
Ο εφοπλιστής Πέτρος Παππάς, κάνει την αρχή και σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζει την πιθανότητα να χαράξει ρότα με κατεύθυνση την Κύπρο.
«Εισιτήριο» για το νησί της Αφροδίτης ετοιμάζεται να εκδώσει και η σιδηρά κυρία της ελληνικής εφοπλιστικής ελίτ Αγγελική Φράγκου, ενώ ήδη το τελευταίο διάστημα γραφείο στο νησί έχει ανοίξει και η ναυτιλιακή εταιρεία του Συμεών Παληού. Από την άλλη η ναυτιλιακή εταιρεία Δαναός βολιδοσκοπεί την Αγορά της Βουλγαρίας.
Αξίζει να σημειωθεί πως δεν πρόκειται για τα μοναδικά ονόματα που κάνουν ασκήσεις επί χάρτου καθώς και άλλες εφοπλιστικές οικογένειας εξετάζουν χώρες όπως το Μονακό και το Αμβούργο.
Ήδη από την περίοδο των εκλογών όταν γίνονταν οι πρώτες τοποθετήσεις για αύξηση της φορολόγησης κλίμακας, υπήρχε έντονος προβληματισμός.
Μάλιστα, από τον περασμένο Φεβρουάριο, δημοσιογραφικές πηγές αναφέρονταν στις πολλές μυστικές συσκέψεις τόσο στα γραφεία των εταιρειών όσο και στο «αρχηγείο» της Ένωσης Εφοπλιστών για το πώς θα αντιμετωπίσουν ενδεχόμενο επιπλέον φορολόγησης.
Τέλος, αναφέρουμε πως η ελληνική πλοιοκτησία, με την οικειοθελή συνεισφορά προς το ελληνικό δημόσιο, το οποίο έχει υπογράψει από την προηγούμενη κυβέρνηση και θα ολοκληρωθεί σε τέσσερα χρόνια, εισφέρει στα κρατικά Ταμεία περίπου 420 εκατ. ευρώ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr