Η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και η επιβράδυνση της ζήτησης οδηγούν σε σημαντικές αλλαγές στη ναυτιλία.
Τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί οκτώ συμφωνίες εξαγορών και συγχωνεύσεων (Mergers & Acquisitions), με την αγορά πρακτικά να χαρακτηρίζεται από εταιρείες δύο ταχυτήτων: τους μεγάλους παίκτες που διατηρούν μια πιο επιθετική στάση στη διεκδίκησή της και τις μικρότερες εταιρείες (όπως η OOCL).
Αυτή η τάση έχει επιτρέψει ουσιαστικά στις έξι κορυφαίες εταιρείες του κλάδου να ελέγχουν σχεδόν τα δύο τρίτα της παγκόσμιας ναυτιλίας, επισημαίνει το BBC.
«Αυτή είναι μια πολύ σημαντική απόκτηση για την COSCO» λέει στους «Financial Times» η Κορίν Πενγκ, επικεφαλής του οίκου ερευνών Crucial Perspective στη Σιγκαπούρη, και προσθέτει ότι «οι άλλες εταιρείες θα πρέπει να ανησυχούν γιατί πλέον η COSCO θα είναι μόλις μερικές ποσοστιαίες μονάδες μικρότερη της Maersk και της MSC σε μερίδιο αγοράς ενώ σε πέντε χρόνια θα μπορούσε ακόμα και να μετατραπεί στον μεγαλύτερο παίκτη στον κόσμο».
Με την εξαγορά της OOCL, η COSCO θα αυξήσει τον στόλο της σε περισσότερα από 420 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας άνω των 2,4 εκατ. TEU (ένα TEU ισοδυναμεί με ένα εμπορευματοκιβώτιο μήκους 20 ποδών). Επιπλέον, παρότι η OOCL κατέχει μόλις το 3% της παγκόσμιας αγοράς ναυτιλιακών εμπορευματοκιβωτίων, έχει σημαντική έκθεση στην αγορά των ΗΠΑ.
«Μετά τη συμφωνία, η COSCO αναμένει να αυξήσει το μερίδιό της στην αμερικανική αγορά σε 18% από 11%-12% που είναι σήμερα» δήλωσε ο γενικός διευθυντής της κινεζικής εταιρείας Ζούνγου Σου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr