Σύμφωνα με την εταιρεία ο όμιλος πέτυχε τη βελτίωση όλων των οικονομικών του μεγεθών, τα οποία ανήλθαν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα παρά την αύξηση της τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων.
Το διοικητικό συμβούλιο αποφάσισε να προτείνει στην Τακτική Γενική Συνέλευση, να διανεμηθεί μέρισμα ποσού 0,09 ευρώ ανά μετοχή, αυξημένο κατά 28,5% σε σύγκριση με το μέρισμα που διανεμήθηκε από τα κέρδη της χρήσης 2005 (0,07 ευρώ ανά μετοχή).Το συνολικό ποσό του προτεινόμενου μερίσματος προς διανομή ανέρχεται σε 9,45 εκατ.
Στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε η σημαντική βελτίωση των πληροτήτων των πλοίων στις γραμμές των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων όπου εκτελώντας 15,7% λιγότερα δρομολόγια σε σύγκριση με το περυσινό έτος, το μεταφορικό έργο ανά δρομολόγιο αυξήθηκε σημαντικά τόσο στα φορτηγά αυτοκίνητα όσο και στους επιβάτες και τα ΙΧ οχήματα. Επίσης στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε και η μεσοσταθμική αύξηση του εσόδου ανά μεταφερόμενο επιβάτη και όχημα που επετεύχθη μετά την μερική απελευθέρωση του κρατικού ναυλολογίου τον Μάιο του 2006 και την εφαρμογή από τον όμιλο μιας ελεύθερης εμπορικής πολιτικής, προσαρμοσμένης στους κανόνες της προσφοράς και της ζήτησης.
Η λειτουργική κερδοφορία του ομίλου αυξήθηκε σημαντικά παρά την αύξηση της τιμής των καυσίμων. Τα έξοδα του ομίλου για καύσιμα και λιπαντικά αυξήθηκαν κατά 20,4% σε σύγκριση με τη χρήση 2005 παρόλο που εκτελέστηκαν σημαντικά λιγότερα δρομολόγια και ανήλθαν σε 33,13 εκατ. το 2006 έναντι 27,51 εκατ. το 2005.Στη βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA) και στην αύξηση του λειτουργικού περιθωρίου κέρδους (EBITDA margin) σε 28,9% από 28,1% την προηγούμενη χρήση, συνετέλεσαν: Η σημαντική αύξηση των εσόδων, η δρομολόγηση των πλοίων σε γραμμές όπου επιτυγχάνεται πλήρης εκμετάλλευσή τους καθ όλη τη διάρκεια τους έτους, η μείωση ορισμένων λειτουργικών δαπανών των πλοίων σε σύγκριση με τη χρήση 2005, η διατήρηση των εξόδων διοίκησης και διάθεσης στα ίδια περίπου επίπεδα με αυτά του 2005.
Στη βελτίωση των κερδών μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας συντέλεσαν, πέραν των ανωτέρω, η μικρή βελτίωση των χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων, παρά την αύξηση των επιτοκίων που έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια του έτους, καθώς και το κέρδος ύψους 1,3 εκατ. περίπου από την πώληση των πλοίων Seajet 2, Πάτμος και Ρόδος. Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι το καθαρό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 15,4%, σημαντικά βελτιωμένο από 13,1% στη χρήση 2005, αποδεικνύοντας την εξαιρετική πορεία του ομίλου.
Προοπτικές του ομίλου
Ο όμιλος πέτυχε να ξεπεράσει τους στόχους που είχε θέσει κατά την παρελθούσα χρήση σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων, μεριδίων αγοράς και γενικότερης παρουσίας στα δρώμενα της Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Οι βασικοί άξονες που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη του ομίλου κατά την τρέχουσα χρήση είναι οι θετικές εξελίξεις στο θεσμικό πλαίσιο της Ακτοπλοΐας λόγω της μερικής εφαρμογής του Κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ένωσης ο οποίος, μεταξύ άλλων, προβλέπει την απελευθέρωση του ναυλολογίου σε συνδυασμό με την ύφεση που παρατηρείται στις τιμές των καυσίμων τους τελευταίους μήνες, την πλήρη εκμετάλλευση του πλοίου Διαγόρας καθ όλη τη διάρκεια του έτους, καθώς και την μεταδρομολόγηση του πλοίου BlueStar 1 στη γραμμή της Βόρειας θάλασσας, όπου τα λειτουργικά περιθώρια εκτιμάται ότι θα είναι υψηλότερα.
Τέλος, η διοίκηση συνεχώς εξετάζει τις εξελίξεις της Ακτοπλοϊκής αγοράς και μελετά την ανάπτυξη νέων γραμμών, εφόσον οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέψουν, μέσω αγοράς ή ναυπήγησης σύγχρονων συμβατικών πλοίων υψηλών προδιαγραφών.
Εξελίξεις στον κλάδο
Οι σημαντικότερες εξελίξεις στον κλάδο κατά τη διάρκεια της χρήσης 2006 ήταν :
Η αύξηση της τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων κατά τη διάρκεια του έτουςπουανήλθε σε 22,4% για το καύσιμο τύπου μαζούτ (380Cst) στο λιμάνι του Πειραιά σε σύγκριση με τις ήδη υψηλές τιμές καυσίμων της χρήσης 2005.
Η μερική απελευθέρωση, από τον Μάιο του 2006, του κρατικού ναυλολογίου της Ακτοπλοΐας. Η απόφαση αυτή της Πολιτείας αποτελεί έν
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr