Ειδικότερα οι Έλληνες πλοιοκτήτες απέκτησαν συνολικά 166 πλοία στη διάρκεια του διαστήματος Ιανουαρίου - Αυγούστου 2016, επενδύοντας 2,14 δισ. δολ. έναντι 210 πλοίων το ίδιο διάστημα πέρσι αξίας 5,75 δισ. δολ.. Ωστόσο όπως και πέρυσι το ίδιο διάστημα παραμένουν πάντοτε στην πρώτη θέση της κατάστασης των αγοραστών, ενώ πρωταγωνιστούν και στις πωλήσεις καθώς το ίδιο διάστημα προχώρησαν στην πώληση 113 πλοίων έναντι 1,23 δισ. δολ., ενώ πέρυσι είχαν πουλήσει 128 πλοία αξίας 2,82 δισ. δολ.
Στη λίστα των προτιμήσεων των Ελλήνων πλοιοκτητών παραμένουν πρώτα τα πλοία ξηρού φορτίου, κάτι που επικρατεί διεθνώς ως τάση. Έτσι αγόρασαν 126 bulkers, 23 δεξαμενόπλοια και 13 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Πέρυσι την ίδια περίοδο είχαν αποκτήσει 110 bulkers, 67 δεξαμενόπλοια, 20 containerships και έξι πλοία μεταφοράς αερίου.
Συνολικά, σύμφωνα, με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, στη διάρκεια του διαστήματος Ιανουαρίου-Αυγούστου καταγράφηκαν σε σχέση με πέρυσι οι μισές πωλήσεις σε αξία δείγμα της κατάστασης που επικρατείς τη ναυτιλία. Φέτος, έτσι, μέχρι τον Αύγουστο, 809 πλοία άλλαξαν χέρια αξίας 10,95 δισ. δολ. έναντι 981 πλοίων αξίας 22,6 δισ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2015.
Σε σχέση με άλλες εθνικότητες, στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες που πούλησαν 21 πλοία και αγόρασαν 98. Την ίδια ώρα οι Γερμανοί πλοιοκτήτες πούλησαν το οκτάμηνο του τρέχοντος έτους 64 πλοία και αγόρασαν μόλις 19 πλοία. Επίσης οι Γιαπωνέζοι, πούλησαν το οκτάμηνο διάστημα 105 πλοία (βρίσκονται στη δεύτερη θέση της σχετικής κατάταξης), ενώ δεν περιλαμβάνονται καν στην πρώτη δεκάδα των εθνικοτήτων της λίστας των αγοραστών.
Ειδικότερα στη διάρκεια του πρώτου οκταμήνου του 2016 σημειώθηκαν αγοραπωλησίες σε 415 bulkers, 30,57 εκατ. dwt και αξίας 3,58 δισ. δολ. Το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι άλλαξαν χέρια μόλις 303 bulkers, 21,4 εκατ. dwt και αξίας 3,63 δισ. δολ. Στα δεξαμενόπλοια φέτος άλλαξαν χέρια μόλις 242 πλοία, 18,6 εκατ. dwt και αξίας 5,62 δισ. δολ., ενώ πέρυσι έγιναν αγοραπωλησίες 344 δεξαμενόπλοιων, μεταφορικής ικανότητας 38,98 εκατ. dwt και αξίας 4,7 δισ. δολ.
Επίσης να σημειωθεί ότι κατά το οκτάμηνο του τρέχοντος έτους σημειώθηκαν πολύ λιγότερες αγοραπωλησίες στα containerships (68 έναντι 177 πέρυσι), όπως επίσης και στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και υγραερίου (18 φέτος έναντι 45 πέρυσι).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr