Για να επιτύχουν τον στόχο αυτό οι διοικήσεις επεξεργάζονται μια σειρά εναλλακτικών σχεδίωνκαι μεταξύ των άλλων φαίνεται ότι επαναφέρουν στο προσκήνιο εκείνα τα στοιχεία ενεργητικού του ισολογισμού που εμπεριέχει υψηλότερο ρίσκο. Οι παρεμβάσεις των τραπεζών μπορεί να συνοψιστούν σε 8 βασικά σημεία.
1)Παγώνουν την επέκταση του δικτύου καταστημάτων στο εξωτερικό. Ήθελαν να δημιουργήσουν περί τα300 νέα καταστήματα και ανακρούουν πρύμαν.
2)Επανεξετάζουν την στρατηγική τους όσον αφορά τις θυγατρικές και σκέφτονται πλέον καθαρά τις πωλήσεις.
3)Μειώνουν δραστικά θέσεις σε hedge funds και προϊόντα υψηλού ρίσκου
4)Προβαίνουν σε λελογισμένες μειώσεις του δικτύου καταστημάτων μέσω κυρίως μετεγκαταστάσεων στην Ελλάδα.
5)Θα προβούν σε σημαντικές περικοπές στα ελαστικά κόστη κυρίως διαφημίσεις και υποκαταστήματα.
6)Μειώνουν ταbonus αν και σε ορισμένες περιπτώσεις κάποιοι πλαγίως θα τα πάρουν
7)Ορισμένες τράπεζες ήδη προχωρούν σε άτυπες εθελούσιες εξόδους
8)Ομογενοποιούν εσωτερικές διαδικασίες ώστε να μειώσουν τα εσωτερικά λειτουργικά κόστη.
Προς αυτή την κατεύθυνση η Εθνική παρ΄ ότι επιχείρησε να «ξεφορτωθεί» την Εθνική Ασφαλιστική δεν πέτυχε τον στόχο της λόγω της κατακρήμνισης των αποτιμήσεων και των χαμηλών τιμημάτων που προσφέρονταν. Η Εθνική θα κερδίσει πολλαπλάσια από την πώληση της Εθνικής Ασφαλιστικής από ότι να την διακρατήσειμεσοπρόθεσμα. Η διοίκηση θα επανέλθει για την πώληση της Ασφαλιστικής της εταιρίας.
Για την ώρα θέμα πώλησης του Αστέρα δεν τίθεται ωστόσο και αυτό παραμένει ανοικτό ζήτημα αν η κατάσταση χειροτερεύσει. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το επιχείρημα ότι ο Αστέρας δεν πωλείται δεν έχει βάση τα πάντα πωλούνται αρκεί το τίμημα να είναι ικανοποιητικό αναφέρει στέλεχος της Εθνικής. Παρεμβάσεις αναμένονται στο κόστος όπου εκεί η Εθνική επεξεργάζεται κάποια σχέδια αλλά και στις θυγατρικές του εξωτερικού. Το 2008 στο εξωτερικό άνοιξαν περίπου 150 νέα καταστήματα. Για το 2009 είναι αμφίβολο αν θα ανοίξουν συνολικά 40. Όσον αφορά τα κόστη στο εσωτερικό μειώσεις διαφημίσεων θα πρέπει να αναμένονται (το 2008 είχε διαφημιστικό budget 48 εκατ ) ενώ η έξοδος λόγω πρόωρης συνταξιοδότησης ορισμένων γυναικών κυρίως θα μειώσει τα κόστη.
Η Alpha bank θέλει να πωλήσει το Hilton Αθηνών, δεν προσφέρει κέρδη ωστόσο σε αυτή την συγκυρία τα τιμήματα θα είναι μάλλον κατώτερα των προσδοκιών. Η Alpha bank παγώνει τον στόχο για 1550 καταστήματα το 2010 σε Ελλάδα και εξωτερικό. Η διαφημιστική της δαπάνη το 2008 ήταν στα 38 εκατ ευρώ που θα μειωθεί για το 2009 τουλάχιστον 30%. Η Eurobank επικεντρώνεται στην διαχείριση του πιστωτικού ρίσκου καθώς στο παρελθόν είχε ακολουθήσει άκρως επιθετική πολιτική.
Ταυτόχρονα παρ΄ ότι είχε εξετασθεί η δραστική συρρίκνωση του open 24 μάλλον εγκαταλείπεται ωστόσο ο νέος στόχος είναι να διατηρηθούν τα πλέον κερδοφόρα υποκαταστήματα. Θέμα πώλησης ATMs δεν εξετάζεται. Στόχος της τράπεζας είναι να εμφανίζει αύξηση κόστος στον όμιλο περί το 5% με 6%. Η διοίκηση της ΑΤΕ πριν λίγες ημέρες πραγματοποίησε σύσκεψη για το πώς θα μειωθούν τα κόστη και τα ρίσκα στον ισολογισμό. Διαθέτει ένα μεγάλο χαρτοφυλάκιο μετοχών και συμμετοχών το οποίο εμφανίζει λογιστική υποαξία 150 εκατ ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότιτο 2007 το ίδιο ακριβώς χαρτοφυλάκιο εμφάνιζε λογιστική υπεραξία 200 εκατ ευρώ. Όσον αφορά το ρίσκο στο ενεργητικό που προκύπτει από θέσεις σε hedge funds και άλλα σύνθετα προϊόντα , τονίζεται ότι η ΑΤΕ επιδιώκει να μειώσει δραστικά την θέση αυτή.
Είναι ενδεικτικό ότι διέθετε επενδύσεις 600 εκατ ευρώ το 2007 και την τρέχουσα περίοδο έχουν υποχωρήσει στα 250 εκατ ευρώ περίπου ενώ τα hedge funds έχουν μειωθεί στα 180 εκατ ευρώ. Η υποαξία από τα hedge funds ανέρχεται στα 15 εκατ ευρώ περίπου. Η ΑΤΕ αναζητά φόρμουλα ώστε να ανοίξει εκ νέου την διαδικασία πώλησης της ΑΤΕ Ασφαλιστικής από την οποία θέλει να αποδεσμευθεί.
Σύντομα θα ανακοινώσει ένα πρόγραμμα εξυγίανσης της ασφαλιστικής αλλά ο στόχος είναι η πώληση. Το ΤΤ διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο επενδύσεων , σύνθετων προϊόντων κ.α. υψηλού
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr