Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι έτεροι βασικοί διεκδικητές, οι Δανοί της Maersk, έκαναν πίσω, προτιμώντας να διεκδικήσουν στη Θεσσαλονίκη τον ΟΛΘ (οι δεσμευτικές προσφορές για την πώληση του οποίου αναμένονται σε τρεις μήνες) αν και όλα θα επιβεβαιωθούν ή όχι στην πράξη σήμερα. Η υπόθεση του ΟΛΠ αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο στοίχημα της κυβέρνησης, μετά την υπογραφή της σύμβασης με την Fraport για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.
«Όντως ξεκινά η πιο κρίσιμη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας, αλλά προβλέψεις δεν μπορώ και δεν θέλω να κάνω», υποστήριξε το Σάββατο ο πρόεδρος του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) Στέργιος Πιτσιόρλας, με αφορμή το άνοιγμα της προσφοράς (ή των προσφορών, αν και φαίνεται πως μοναδικοί που εμφανίστηκαν ήταν οι Κινέζοι της Cosco) για τον ΟΛΠ. Ο ίδιος πρόσθεσε πως «αυτό που έχει σημασία είναι να ολοκληρωθεί η διαδικασία κανονικά και να επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό τίμημα».
Στη διάρκεια της συνεδρίασης του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ, που εκτός απροόπτου θα πραγματοποιηθεί το μεσημέρι της Τρίτης, παρουσία των εκπροσώπων των δανειστών που συμμετέχουν στο Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων, ώστε να ανοίξει ο φάκελος με τη δεσμευτική οικονομική προσφορά της Cosco. Στην ίδια συνεδρίαση, θα ανοίξουν και οι φάκελοι με τις δύο αποτιμήσεις του ΟΛΠ που διενήργησαν οι εταιρείες συμβούλων Kantor και American Appraisal Hellas. Η προσφορά του κινεζικού ομίλου θα συγκριθεί με τη μεγαλύτερη από τις δύο αποτιμήσεις των συμβούλων.
Εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η προσφορά της Cosco για το 67% των μετοχών του ΟΛΠ ίσως αγγίξει τα 350 με 400 εκατ. ευρώ. Ο οργανισμός αποτιμάται στο χρηματιστήριο περίπου στα 350 εκατ. ευρώ.
Εφόσον ο διαγωνισμός έχει αίσιο τέλος, ο επενδυτής θα αποκτήσει κατ' αρχάς το 51% των μετοχών του ΟΛΠ. Η απόκτηση του υπολοίπου 16% συνδέεται με την υλοποίηση επενδύσεων, ύψους περί τα 350.000.000 ευρώ στα επόμενα χρόνια. Έτσι, η διαφορά μεταξύ του 67% και του 51%, με βάση την προσφορά του, θα κατατεθεί σε ειδικό λογαριασμό και θα εκταμιευθεί μόνο στην περίπτωση που τηρήσει τις δεσμεύσεις του για επενδύσεις.
Πάντως, αν η προσφορά των Κινέζων θεωρηθεί χαμηλή, με βάση τις αποτιμήσεις, τότε θα έχουν περιθώριο λίγων ημερών να αυξήσουν το προσφερόμενο τίμημα. Εκτός από τους Κινέζους, οι Δανοί της APM Terminals και οι Φιλιππινέζοι της ICTSI εμφανίζονταν επί μήνες ως σφόδρα ενδιαφερόμενοι για τον ΟΛΠ. Μέχρι στιγμής πάντως η πιθανότητα να έχουν υποβάλει δεσμευτικές οικονομικές προσφορές φαντάζει εξαιρετικά περιορισμένη, με τους Δανούς να έχουν μεταφέρει το ενδιαφέρον τους στη Θεσσαλονίκη και στον ΟΛΘ.
Η κατάθεση των προσφορών αποτελεί το πρώτο βήμα για τη διαδικασία παραχώρησης του ΟΛΠ καθώς εκκρεμεί η λειτουργία της ανεξάρτητης αρχής εποπτείας των λιμένων.
Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr