Σύμφωνα με την εφημερίδα Handelsblatt, ο Όμιλος Volkswagen άντλησε χθες από τις αγορές 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ με ομόλογα τριετούς, πενταετούς και οκταετούς διάρκειας. Ενδεικτικό της κατάστασης ωστόσο είναι ότι για το πενταετές ομόλογο η VW θα πληρώσει τρεις φορές περισσότερα από ό,τι στο τέλος του 2018.
Όπως επισημαίνει η εφημερίδα, δεν είναι πολλές πλέον οι επιχειρήσεις που διαθέτουν την απαιτούμενη φερεγγυότητα προκειμένου να δανειστούν από τις αγορές. Αυτή την πρόσβαση αναμένεται να τους εξασφαλίσει τώρα η κρατική εγγύηση. Τα δύο τρίτα του πακέτου των 600 δισεκατομμυρίων που ψηφίστηκαν την περασμένη εβδομάδα αφορούν «εγγυήσεις για τίτλους χρέους και υποχρεώσεις» και σε αυτή την κατηγορία θα ενταχθούν και οι εγγυήσεις των εταιρικών ομολόγων.
Ως πρότυπο για τις συγκεκριμένες εγγυήσεις αναμένεται να χρησιμεύσει, σύμφωνα με την Handelsblatt, η αντίστοιχη κάλυψη που παρείχε το γερμανικό κράτος στις τράπεζες της χώρας κατά την χρηματοπιστωτική κρίση το 2008. «Η μεγάλη διαφορά με το 2008 είναι ότι τότε η κρίση ξεκίνησε από το χρηματοπιστωτικό σύστημα και μεταφέρθηκε στην πραγματική οικονομία, ενώ τώρα υπάρχει ο κίνδυνος να συμβεί το αντίστροφο», σχολιάζει ο αναλυτής Κρίστιαν Κοπφ και επισημαίνει ότι ο χρόνος πιέζει. Ήδη ο Οίκος Moody's υποβάθμισε την πιστoληπτική ικανότητα των εταιριών Daimler, VW, BMW, Opel και Peugeot.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr