Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Ατέλειωτες οι ανταλλαγές απόψεων, ανάμεσα όχι μόνο σε φίλους του αυτοκινήτου αλλά και όσους ενδιαφέρονται για την ποιότητα ζωής στις σημερινές μεγαλουπόλεις, στα social media ή στα διάφορα fora πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Μέσα από αδιάσειστα στοιχεία και έρευνα, η Volkswagen ρίχνει φως σε αυτό το ζήτημα.
Όλοι συμφωνούν τουλάχιστον σε αυτό: εάν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζεται με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια, δεν παράγει εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, δεν επιβαρύνει το περιβάλλον. Όμως, το αποτύπωμα άνθρακα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν ξεκινά μόνο όταν ο περήφανος νέος ιδιοκτήτης πιέζει το κουμπί έναρξης για πρώτη φορά. Αυτό το αποτύπωμα ξεκινά ήδη στη διαδικασία κατασκευής. Και αυτό είναι κάτι που απασχολεί τους ειδικούς της Volkswagen εδώ και πολλά χρόνια. Η εταιρεία ελέγχει σχολαστικά όλα τα εξαρτήματα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου για να μειώσει τις κλιματικές επιπτώσεις τους κατά την παραγωγή. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα τμήματα ή τα υλικά των οποίων η παραγωγή εκπέμπει ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα CO2: το σύστημα μπαταριών, ο χάλυβας και το αλουμίνιο.
Πέντε κορυφαίοι μηχανικοί, κάτοχοι διδακτορικών τίτλων που εργάζονται στο τμήμα Τεχνικής Ανάπτυξης της Volkswagen, ένωσαν τις δυνάμεις τους για να καταλήξουν σε ένα τεκμηριωμένο συμπέρασμα σχετικά με το ποιο όχημα είναι πιο φιλικό στο περιβάλλον, σε όλη τη διάρκεια ζωής του.
Η μεθοδολογία για τον υπολογισμό των εκτιμήσεων του κύκλου ζωής - και, ως μέρος αυτής, των ισοζυγίων CO2 (αερίων του θερμοκηπίου) - βασίζεται στο παγκόσμιο έγκυρο πρότυπο ISO 14040 για αξιολόγηση κύκλου ζωής (LCA). Η διαδικασία και τα αποτελέσματα πρέπει να επαληθεύονται από ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα. Η Volkswagen κάνει τέτοιες αξιολογήσεις από το 1996, για πρώτη φορά για το Golf III και από τότε βελτιστοποιεί συνεχώς τις μεθόδους, τις διαδικασίες και τη βάση δεδομένων. Η τελευταία, σήμερα περιλαμβάνει λίστα ανταλλακτικών με περίπου 5.000 μέρη, παράλληλα με ξεχωριστή βάση δεδομένων ειδικά για τα υλικά. Όλα τα στοιχεία εισάγονται στο λογισμικό LCA. Εκεί, υπολογίζονται οι εισροές πόρων και οι εκπομπές για όλα τα υλικά και τις διαδικασίες και συγκεντρώνονται ως αποτέλεσμα για την παραγωγή του οχήματος. Τελικά, ένα μοντέλο αξιολόγησης κύκλου ζωής για οχήματα περιλαμβάνει περίπου 40.000 διαδικασίες, οι οποίες χαρτογραφούν ολόκληρη την αλυσίδα αξίας για την παραγωγή του οχήματος. Την πιστοποίηση για όλα αυτά δίνει ένας έγκυρος οργανισμός, ο TÜV Nord.
Σε μία πιο κατανοητή παρουσίαση των παραπάνω, γίνεται σύγκριση δύο μοντέλων στην compact κατηγορία, με ισολογισμούς πιστοποιημένους με TÜV, ανάμεσα σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα (BEV) με το αντίστοιχο σύγχρονο μοντέλο βενζίνης και ντίζελ. Για δίκαιη σύγκριση, τα μοντέλα επιλέχθηκαν έτσι ώστε ο εξοπλισμός και οι επιδόσεις να είναι όσο το δυνατόν παρόμοια – η σύγκριση είναι ανάμεσα στο ID.3 και το Golf 8.