Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
«Το Βουλγαρικό υπουργείο Περιβάλλοντος έκρινε τις μελέτες της εταιρείας ως ασαφείς και ημιτελείς», αναφέρει το πρακτορείο Bloomberg. «Η Σόφια σκοτώνει τον πετρελαιαγωγό», μεταδίδει από την πλευρά του το Βουλγαρικό πρακτορείο Novinite, σημειώνοντας ότι η αρνητική αξιολόγηση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων σηματοδοτεί το τέλος του έργου.
Το Reuters το οποίο επίσης μετέδωσε την είδηση, υπενθυμίζει τις παλαιότερες δηλώσεις του Βούλγαρου πρωθυπουργού Μπορίσοφ ο οποίος είχε αναφέρει ότι η χώρα πολύ πιθανόν θα εγκαταλείψει το έργο του αγωγού μήκους 300 χλμ, εξαιτίας των περιβαλλοντικών κινδύνων αλλά και του μικρού οικονομικού οφέλους για τη χώρα του.
Το όχι της Σόφιας
Σύμφωνα με πληροφορίες η βουλγαρική κυβέρνηση δήλωσε πως ο αγωγός δημιουργεί περιβαλλοντική απειλή και σε ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος της γείτονος αναφέρεται ότι δεν θα δοθεί έγκριση στο έργο έως ότου τα σχέδια αναθεωρηθούν. Η βουλγαρική κυβέρνηση θεωρεί ότι στη μελέτη δεν υπάρχει συγκεκριμένη λίστα μέτρων για την αποτροπή διαρροών πετρελαίου, ούτε και εγγυήσεις ότι σε περίπτωση διαρροής η ζημιά στην περιοχή δε θα είναι ανεπανόρθωτη. Στο ίδιο τηλεγράφημα αναφέρεται ότι θα δοθεί στην εταιρεία Transbalkan δίμηνο περιθώριο για την αναθεώρηση της μελέτης.
Αισιοδοξία από την Transbalkan
Πηγές ωστόσο της εταιρείας Transbalkan δήλωσαν στο πρακτορείο Focus ότι το αίτημα για χορήγηση περαιτέρω πληροφοριών αποτελεί μέρος της διαδικασίας αξιολόγησης της μελέτης. Η Transbalkan αναφέρει ότι θα υποβάλει όλες τις πληροφορίες που ζητήθηκαν εντός της προθεσμίας και δηλώνει σίγουρη ότι η αναθεωρημένη μελέτη θα εγκριθεί. Τα ξένα ωστόσο πρακτορεία θεωρούν ότι το έργο είναι πλέον «κλινικά νεκρό» (και μάλιστα από καιρό), αφού στην ουσία δεν έχει πλέον καμία πολιτική υποστήριξη εκ μέρους της Σόφιας.
Γιώργος Φιντικάκης