Τεράστια ήταν η ανάκαμψη της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας BMW AG, που ανακοίνωσε καθαρά κέρδη στα 874 εκατομμύρια ευρώ για το τρίτο τρίμηνο του 2010 από 78 εκατομύριο ευρώ την ίδια περίοδο πέρσι. Οι αναλυτές σε έρευνα του Dow Jones Newswires είχαν προβλέψει καθαρά κέρδη 784 εκατομμυρίων ευρώ. Η BMW επίσης ανέβασε τις προβλέψεις για κέρδη για το τρέχον οικονομικό έτος. «Έχουμε ως στόχο να επιτύχουμε τα λειτουργικά κέρδη πάνω από 7%» δήλωσε ο Norbert Reithofer. Παλαιότερες προβλέψεις της Εταιρείας έκαναν λόγο για αύξηση των λειτουργικών κερδών πάνω από το 5%.
Η αύξηση στις πωλήσεις των αμερικάνικων αυτοκινητοβιομηχανιών Ford, Lincoln και Mercury έφτασαν συνολικά τις 157,935 μονάδες, με αύξηση 19% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα ένα χρόνο πριν. Επίσης, η General Motors Co. ανακοίνωσε 3,5% αυξήσεις στις πωλήσεις στις Η.Π.Α. τον Οκτώβριο. Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι είχε 183.759 πωλήσεις αυτοκινήτων και φορτηγών τον Οκτώβριο, σε σχέση με τις 177.603 που είχε την αντίστοιχη περίοδο ένα χρόνο πριν.
Και οι πωλήσεις της Chrysler αυξήθηκαν 42,1 % τον Οκτώβριο φέτος, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο ένα χρόνο πριν. Οι αναλυτές είχαν προβλέψει αύξηση της τάξης του 32%. Η Chrysler πούλησε 90,137 μονάδες τον Οκτώβριο του 2010 σε σύγκριση με τις 65,803 μονάδες που είχε πουλήσει την αντίστοιχη περίοδο ένα χρόνο πριν.
Βλέπουμε, λοιπόν, πως ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανακάμπτουν, στην Ελλάδα η αγορά αυτοκινήτου βουλιάζει, με την κάμψη των πωλήσεων, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, να φτάνει το -66,6%, ως προς το μέσο όρο των αντίστοιχων μηνών της περιόδου 2004-2009 (17.951 ταξινομήσεις) ή το -49,9%, ως προς το Σεπτέμβριο του 2009 (11.956 ταξινομήσεις). Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, η μείωση των πωλήσεων για το τρέχον έτος σε σχέση με πέρσι έχει φτάσει στο 41%.
Τα ετήσια δημοσιονομικά έσοδα από την αγορά αυτοκινήτου υπερέβαιναν πριν την κρίση το 1,5 δις ευρώ, ενώ φέτος, που έχουν προϋπολογιστεί να εισπραχθούν περίπου 1 δις ευρώ, είναι πλέον βέβαιο ότι η εισροή δεν θα ξεπεράσει τα 650 εκατομμύρια ευρώ.
Το αυτοκίνητο στην Ελλάδα έχει υποστεί μεγάλη φορολογία κι αυτό, σε συνδυασμό με τα μέτρα λιτότητας, λειτουργεί ανασταλτικά στις πωλήσεις. Ωστόσο, με δεδομένο ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχουν αυτοκινητοβιομηχανίες, μία πολιτική στήριξης της αγοράς του αυτοκινήτου, η οποία έχει υιοθετηθεί από χώρες όπως η Γερμανία και η Γαλλία, χώρες που έχουν ισχυρές αυτοκινητοβιομηχανίες, είναι μάλλον δύσκολη. Το να επιδοτείται η αγορά αυτοκινήτου με φοροαπαλλαγές και άλλα μέτρα, είναι σαν να επιδοτείται η διεύρυνση του ελείμματος εμπορικού ισοζυγίου, κάτι που στην τόσο δύσκολη συγκυρία, στην οποία έχουμε βρεθεί, μοιάζει μάλλον απίθανο.
Γιώργος Σμυρνής
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr