Μέχρι στιγμής μπορεί οι κύριες αγορές των ελληνικών προϊόντων να παραμένουν οι χώρες της Ευρωζώνης, καθώς εκεί κατευθύνεται το 60% των εξαγωγών, η άνοδος όμως του ευρώ δυναμιτίζει την προσπάθεια των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων να ενισχύσουν την παρουσία τους στις τρίτες χώρες, όπου εκεί πλέον κατευθύνεται το 40% των ελληνικών εξαγωγών. Στην περίπτωση, μάλιστα, των τρίτων χωρών δεν περιλαμβάνονται μόνο οι λεγόμενες ώριμες αγορές των ΗΠΑ, του Καναδά και της Αυστραλίας, αλλά και οι αναδυόμενες αγορές της Κίνας, της Ινδίας, της Ρωσίας, αγορές της Βόρειας Αφρικής καθώς και της Νότιας Αμερικής.
Θα μπορούσε λοιπόν κάποιος να ισχυριστεί ότι η εταιρεία που εισάγει πρώτες ύλες από τρίτες χώρες και κυρίως από την Ασία είναι οι μεγάλοι ωφελημένοι από την άνοδο του ευρώ. Παραδοχή που απορρίπτει στέλεχος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων τονίζοντας ότι μπορεί η εκάστοτε εταιρεία να κερδίζει καθώς αγοράζει φθηνότερα τις πρώτες της ύλες ή και τελικά προϊόντα -όπως συμβαίνει στην περίπτωση της Jumbo- όμως η ωφέλειά της εξανεμίζεται όταν πουλά τα προϊόντα της στην Ευρωζώνη, όπου η κρίση έχει λυγίσει την κατανάλωση.
Κρι Κρι
Ο Παναγιώτης Τσινάβος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος στην γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι επισημαίνει ότι αν και οι εξαγωγές του δεν έχουν επιπτώσεις από την ισχυροποίηση του ευρώ, καθώς πραγματοποιούνται στην Κοινότητα ωστόσο, μειώνεται η ανταγωνιστικότητά τους σε τρίτες χώρες όπως το Ιράκ, καθώς τα προϊόντα του είναι πιο ακριβά.
Κορρές
Ο Δημήτρης Βιδάκης, διευθύνων σύμβουλος στην εταιρεία Κορρέ, επισημαίνει ότι όσον αφορά τις πρώτες ύλες επειδή η εταιρεία τις εισάγει από Ισπανία και Ιταλία δεν υπάρχουν επιπτώσεις από την ισχυροποίηση του ευρώ. Οι μόνες επιπτώσεις είναι από την συνεργασία που διατηρεί ο όμιλος με την Jonshon&Jonshon στην Αμερική, όπου παίρνει λιγότερα royalties που είναι σε ευρώ.
Μarkit
Οι πρώτες ενδείξεις για ενδεχόμενες απώλειες στις εξαγωγές λόγω του θεαματικού ράλι ανόδου του ευρώ αποτυπώνονται ήδη στον δείκτη PMI για τη μεταποίηση που εκπονείται από τη Markit Economics. Η ροή των νέων παραγγελιών στη βιομηχανία περιορίστηκε τον Ιανουάριο του 2013 με τον ταχύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί στο διάστημα των τελευταίων έντεκα μηνών, εξέλιξη η οποία αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό, βεβαίως, στην περαιτέρω υποχώρηση της εγχώριας ζήτησης αλλά και στη μείωση των παραγγελιών εξωτερικής αγοράς. Σχολιάζοντας, μάλιστα, τα αποτελέσματα του ελληνικού PMI, ο κ. Φιλ Σμιθ, οικονομολόγος της Markit, επεσήμανε ότι «το ισχυρότερο ευρώ, όπως αυτό διαμορφώθηκε κατά τη διάρκεια του μήνα, θα επηρεάσει αρνητικά τη φαινομενικά καλύτερη ευκαιρία του τομέα για ανάκαμψη, τις εξαγωγές».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr