Τον ελληνικό στρατό και τα «βύσματα» των πολιτικών βάζει στο στόχαστρο του το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel σε πρωτοσέλιδο άρθρο του, τονίζοντας ότι στην Ελλάδα που είναι ένα βήμα πριν την έξοδο από την Ευρωζώνη, οι πολιτικοί δεν τολμούν να κάνουν περικοπές στον στρατό, που έχει τεράστιο προσωπικό σε εκατοντάδες στρατόπεδα.
«Η Ελλάδα είναι ένα βήμα πριν από την έξοδο από την Ευρωζώνη. Αυτή τη στιγμή, η Τρόικα εξετάζει τα μέτρα λιτότητας της χώρας. Στον ελληνικό στρατό υπάρχουν ακόμα μεγάλα περιθώρια για περικοπές. Αλλά οι έλληνες πολιτικοί δεν τολμούν να αγγίξουν το πραγματικό πρόβλημα: υπάρχουν πάρα πολλοί στρατιωτικοί σε πάρα πολλά στρατόπεδα», γράφει χαρακτηριστικά ο αρθρογράφος που, όπως φαίνεται έκανε επιτόπιο ρεπορτάζ στο 4ο Σώμα Στρατού στην Ξάνθη και έμαθε από πρώτο χέρι τα καλά του Ελληνικού Στρατού.
«Αν τα εκατοντάδες τζιπ και στρατιωτικά οχήματα του στρατού χρειαστούν συντήρηση, πρέπει να μεταφερθούν 570 χιλιόμετρα μακρυά, στα Ιωάννινα, όπου υπάρχει η μεγαλύτερη βάση επισκευής της χώρας», σημειώνει και υπογραμμίζει ότι ο στρατός πληρώνει στους συνοδούς των οχημάτων «εκτός έδρας», ενώ καταναλώνονται τεράστιες ποσότητες καυσίμων.
Συνεχίζοντας στο ίδιο ύφος, το άρθρο αποκαλύπτει στους αναγνώστες του Spiegel ότι ο λόγος αυτών των δαπανών είναι το ελληνικό «βύσμα»
«Γιατί χρειάζονται όλα αυτά; Πιθανότατα επειδή οι τοπικοί πολιτικοί ήθελαν να έχουν μια βάση στα Γιάννενα, ώστε να τοποθετούνται εκεί στρατιωτικοί με βύσμα», φέρεται να λέει στο Spiegel ένας πρώην ανώτατος αξιωματικός του Ελληνικού Στρατού.
Ο αρθρογράφος υπενθυμίζει ότι η Τρόικα βρίσκεται στην Αθήνα για να ετοιμάσει την αξιολόγηση του προγράμματος σταθεροποίησης ενώ την ίδια ώρα πυκνώνουν οι συζητήσεις για ελληνική έξοδο από το ευρώ. «Η χώρα χρειάζεται απελπισμένα επιτυχίες στον τομέα των περικοπών» γράφει και υπογραμμίζει ότι «ο στρατιωτικός προϋπολογισμός είναι ένας προφανής στόχος».
Στη συνέχεια, το Spiegel αναφέρει ότι την τελευταία δεκαετία η Ελλάδα ήταν ανάμεσα στις πέντε χώρες με τις περισσότερες εισαγωγές όπλων αγοράζοντας υποβρύχια, άρματα και μαχητικά αεροσκάφη – ξεχνώντας βεβαίως να αναφέρει ότι πολλά από αυτά ήταν γερμανικής προέλευσης και σε πολλές περιπτώσεις υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις για χρηματισμό ελλήνων πολιτικών από τη γερμανική πολεμική βιομηχανία. «Μόνο το 2011, η Ελλάδα ξόδεψε 4,6 δισ. ευρώ στην άμυνα της, ή το 2,1% του ΑΕΠ της, ενώ η Γερμανία έδωσε μόλις το 1,4%», σημειώνει. Και από αυτά τα 4,6 δισ., υπογραμμίζει το 80% είναι για μισθούς και διαχειριστικά κόστη.
Ωστόσο, συνεχίζει το περιοδικό, οι πολιτικοί δεν έχουν τολμήσει σοβαρές περικοπές στον στρατό. «Για παράδειγμα, η κυβέρνηση ανακοίνωσε περικοπές 300 εκατ. ευρώ στο στρατό, ενώ οι προτεινόμενες περικοπές στα φάρμακα είναι πάνω από ένα δισεκατομμύριο», υποστηρίζει.
Το άρθρο αναγνωρίζει ότι έχουν παγώσει οι αγορές όπλων, ενώ παραθέτει τις δηλώσεις του Θάνου Ντόκος, επικεφαλή του ΕΛΙΑΜΕΠ, ο οποίος σημειώνει ότι ότι οι περικοπές στο στρατό ξεπερνούν το 30% και υπάρχουν ήδη ελλείψεις ακόμα και σε καύσιμα, ενώ οι στρατιωτικοί έχουν χάσει τα τελευταία χρόνια το 37% του εισοδήματός τους. «Το αποτέλεσμα είναι ότι ένας πιλότος μαχητικού αξίας δεκάδες εκατομμυρίων, παίρνει μόνο 1300 ευρώ το μήνα».
Επομένως, κατά το Spiegel το πρόβλημα δεν είναι οι ανύπαρκτοι υψηλοί μισθοί των στρατιωτικών αλλά το γεγονός ότι υπάρχουν «πάρα πολλοί στρατιωτικοί και στρατιώτες σε πάρα πολλά στρατόπεδα», ενώ σημειώνει ότι «οι φαντάροι είναι σημαντικοί πηγή εισοδήματος για τις πόλεις δίπλα από τα στρατόπεδα. Γι' αυτό, οι έλληνες πολιτικοί συνηθίζουν να τα τοποθετούν δίπλα στις εκλογικές τους περιφέρειες».
«Το αποτέλεσμα; Υπάρχουν πάνω από 500 στρατόπεδα στη χώρα και 17 κέντρα νεοσυλλέκτων. Κάποια από αυτά δεν έχουν κανένα στρατιωτική ή στρατηγική αξία, και πολλά δεν είναι καν πλήρως επανδρωμένα», αναφέρει ενώ ακτινογραφόντας το ελληνικό στράτευμα παραθέτει τη διαπίστωση ενός πρώην αξιωματικού του υπουργείου Άμυνας ότι σε μερικές μονάδες «είναι ευκολότερο να βρεις λοχία από ότι φαντάρο» καταλήγει το περιοδικό.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr