Κι όλα αυτά ενώ οι Κινέζοι φαίνεται να επιθυμούν επενδύσεις σε «αεροπλάνα και βαπόρια» καθώς μετά τις επενδύσεις της Cosco φέρονται έτοιμοι να «προσγειωθούν» στο Ελ.Βενιζέλος.
Όλα αυτά ενώ αναμένεται η ολοκλήρωση της επέκτασης της σύμβασης του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» με τη Hochtief,η οποία θα δώσει επιπλέον «προίκα» και διαπραγματευτική ισχύ στη γερμανική εταιρεία η οποία έχει μερίδιο σε άλλα πέντε μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια.
Τελευταίες πληροφορίες θέλουν την κινεζική εταιρεία HNA να προβάλλει ως το φαβορί για την απόκτηση του ποσοστού της Hochtief. Η HNA διαχειρίζεται στην Κίνα 13 αεροδρόμια, καθώς και την 4η μεγαλύτερη αεροπορική τους εταιρεία «Χαϊνάν».
Στους υπόλοιπους «μνηστήρες» συγκαταλέγονται η γαλλική Vinci (ελέγχει την κοινοπραξία «Γέφυρα» που διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου και συμμετέχει σε άξονες Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα και Μαλιακός - Κλειδί) ενώ μικρότερες πιθανότητες συγκεντρώνει η γερμανική Fraport (διαχειρίζεται το αεροδρόμιο Φρανκφούρτης).
Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν την επιχειρηματική σπουδαιότητα του ΔΑΑ, τη στιγμή που μόνο το 2010 είχε προ φόρων κερδοφορία 200 εκατ. ευρώ, με προοπτική να εκτιναχθεί την επόμενη δεκαετία, αφού θα μειωθούν δραστικά τα ποσά που πηγαίνουν για την αποπληρωμή του δανείου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Παράλληλα, η κυβέρνηση που έχει άμεση ανάγκη εσόδων προκειμένου να πλησιάσει τους φιλόδοξους στόχους του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων δε θα είχε πρόβλημα να πουλήσει το 55% που έχει στην κατοχή του το Δημόσιο για ένα ικανοποιητικό τίμημα που λογικά δε θα απέχει πολύ από το ποσό που εξετάζει η Hochtief για την πώληση της θυγατρικής της λίγο πάνω από τα 1,3 δις. ευρώ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr