Το ελληνικό δεξαμενόπλοιο είναι το suezmax “ Equator” ( Dwt 149,997) που ναυπηγήθηκε το 2006 του οποίου διαχειρίστρια εταιρεία είναι η Dynacom του κ. Γιώργο Προκοπίου, ενός από τους μεγαλύτερους έλληνες εφοπλιστές, μετά τους Γιάννη Αγγελικούση και Γιώργο Οικονόμου με 87 πλοία συνολικού τονάζ 12, 56 εκ. dwt
Το πλοίο θα φορτώσει 135.000 τόνους πετρελαίου για λογαριασμό της Vitol με προορισμό την Σιγκαπούρη, σύμφωνα με τους Clarksons. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς η αξία του φορτίου εκτιμάται στα 100.εκ. δολάρια.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο κ. Προκοπίου «πηγαίνει» παντού» με την ανάλογη τιμή όπως δήλωναν στην Lloyd’s ναυλομεσίτες προσθέτονατς πως είναι γνωστό ότι πλοία του μεταφέρουν και ιρανικό πετρέλαιο
Οι ναυλομεσίτες εκτιμούν επίσης πως δεδομένης της ιδιαιτερότητας τέτοιων μεταφορών, οι ναύλοι είναι συνήθως κατ αποκοπή και στην περίπτωση αυτή εφόσον το πλοίο κατευθυνθεί προς την Απω Ανατολή, το τίμημα εκτιμάται μεταξύ 4 και 5 εκ. δολαρίων.
H Vitol αντιπροσώπευσε την Arabian Gulf Oil (Agoco), θυγατρική της Κρατικής Εταιρείας Πετρελαίου ωστόσο, τώρα ελέγχεται το Επαναστατικό Συμβούλιο και μπορεί να πουλά πετρέλαιο εφόσον τα έσοδα προορίζονται για την ανακούφιση των αμάχων., όπως έχει γνωμοδοτήσει η Clyde & Co.
Ωστόσο επειδή το Συμβούλιο έχει αναγνωριστεί επισήμως μόνο από της Γαλλία, Ιταλία και Κατάρ, το τελευταίο είναι αυτό που θα μεσολαβήσει για την εμπορία του φορτίου. Αυτό το επιβεβαίωσε και ο Ali Al Tarhoni, αξιωματούχος του Συμβουλίου. Νομικοί κύκλοι εκτιμούν πως τώρα και κράτη μπορούν να αγοράσουν λιβυκό πετρέλαιο.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως από τις 17 Φεβρουαρίου τα δεξαμενόπλοια που έχουν πιάσει Λιβυκά λιμάνια και έχουν μεταφέρει πετρέλαιο φθάνουν τα 34 με τελευταίο το “Savy” ιρανικών συμφερόντων που μετέφερε φορτίο 130.000 τόνων από το Τομπρούκ στην Τεργέστη στις αρχές Μαρτίου. Ωστόσο υπάρχουν πληροφορίες πως το επίσης ελληνικό “Hellas Warrior” της Polembros των Αδαμάντιου και Σπύρου Πολέμη, φόρτωσε στις 18 Μαρτίου στο Μπούρι για την Γένοβα.
Η Λιβύη πρiν τον εμφύλιο εξήγαγε 1.7 εκ. τόνους πετρελαίου καθημερινά. Τώρα η παραγωγή και οι εξαγωγές έχουν σταματήσει. Οι αντικαθεστωτικοί πάντως υποστηρίζουν ότι οι εγκαταστάσεις που ελέγχουν στο Σαρίρ μπορούν να τους τροφοδοτήσουν με 100.000 βαρέλια ημερησίως που σταδιακά μπορεί να φθάσουν τα 300.000. Το 2010 έπιασαν στην Λιβύη 800 δεξαμενόπλοια, που μετέφεραν 44 εκ. τόνους αργού. Από αυτά τα 631 ήταν aframax. Σήμερα οι ναύλοι για τα Aframax που καλούνται να πιάσουν Λιβύη φθάνει ως και τα 90.000 ημερησίως.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr