Πιο συγκεκριμένα, η επιστολή αναφέρει τα ακόλουθα:
«Ο κλάδος του τουρισμού, ο οποίος αποτελεί έναν από τους βασικότερους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, με συμβολή κατά περίπου 20% στο ΑΕΠ της χώρας και φέρνει συνάλλαγμα ύψους 9 δις δολαρίων ετησίως, βρίσκεται ταυτόχρονα σε άμεση συνεργασία με τον κλάδο του εμπορίου και τη λειτουργία χιλιάδων εμπορικών επιχειρήσεων.
Στη σημερινή κρίσιμη οικονομική συγκυρία για τη χώρα μας τρία είναι τα κυρίαρχα ζητούμενα: α) η διασφάλιση των θέσεων εργασίας και της εργασιακής ειρήνης, β) η αύξηση των δημοσίων εσόδων, γ) η αποκατάσταση του κύρους της χώρας στο εξωτερικό. Δυστυχώς όμως οι εξελίξεις στο χώρο των θαλάσσιων μεταφορών δημιουργούν τα αντίθετα αποτελέσματα.
Με τις συνεχείς απεργιακές κινητοποιήσεις εμποδίζεται η πρόσβαση ξένων και ελλήνων επιβατών στους τουριστικούς προορισμούς των νησιών μας και όχι μόνο. Εν μέσω αυτής της δύσκολης οικονομικής περιόδου που διανύουμε, η παραπάνω εξέλιξη αποτελεί τροχοπέδη τόσο για την ανάκαμψη της οικονομίας όσο και για την επιβίωση των επιχειρήσεων κυρίως της νησιώτικης Ελλάδας, οι οποίες αναμένουν στο επόμενο τρίμηνο να αντισταθμίσουν τις απώλειες όλου του χρόνου.
Με δεδομένο ότι ο κύκλος εργασιών της ακτοπλοΐας τον μήνα Απρίλιο μειώθηκε κατά 15,6% και ο αριθμός εισιτηρίων το πρώτο τετράμηνο του 2010 κατά 8%, θα παρακαλούσαμε όπως συμβάλετε, στο πλαίσιο της κοινωνικής διαβούλευσης, στη διευθέτηση αυτής της κατάστασης. Ένας εποικοδομητικός διάλογος μεταξύ των μερών, θα είναι καταλυτικός ώστε να επιλυθούν άμεσα τα προβλήματα που θέτουν σε οικονομική και κοινωνική ομηρία τους κατοίκους της νησιωτικής Ελλάδας και συνολικά το τουριστικό μας προϊόν».
Μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης δήλωσε ότι, μέσα σ’ ένα εξαιρετικά αρνητικό περιβάλλον, όπως αυτό διαμορφώνεται από τις τελευταίες εξελίξεις με την κρίση ρευστότητας να χτυπάει ανελέητα όλους τους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, τέτοιου είδους κινητοποιήσεις πλήττουν καίρια τον ευαίσθητο τομέα της ακτοπλοΐας, οδηγούν σε συρρίκνωση τον τουρισμό, ενώ αναγκάζουν εκατομμύρια εμπορικές επιχειρήσεις της νησιωτικής Ελλάδας, που βασίζονται στις καλοκαιρινές τουριστικές αφίξεις, να βάλουν «λουκέτο».
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία κίνησης της ακτοπλοΐας από και προς το λιμάνι του Πειραιά, το τετράμηνο Ιουνίου – Σεπτεμβρίου διακινούνται 9.420.000 επιβάτες, μεταφέρονται 1.488.000 Ι.Χ και 181.000 λεωφορεία και φορτηγά. Αυτό μεταφράζεται ημερησίως σε 78.000 επιβάτες, 12.400 Ι.Χ και 1.500 φορτηγά.
Μπορεί λοιπόν κανείς να υπολογίσει αντίστοιχα πόσο μεγάλη είναι η ημερήσια ζημιά που υφίσταται ο ναυτιλιακός, ο εμπορικός και ο τουριστικός κλάδος με την άτυπη «απαγόρευση απόπλου» των πλοίων της ακτοπλοΐας μας.
Οφείλουμε όλοι να λάβουμε υπ’ όψιν μας ότι τον τελευταίο μήνα είχαμε μείωση του τουρισμού κατά περίπου 15% και μείωση στο τζίρο του εμπορίου πάνω από 30%. Το τελευταίο που χρειαζόμαστε είναι να επιβαρύνουμε με δικές μας ενέργειες την ήδη μειωμένη κίνηση και να στερούμε από την αγορά έσοδα που έχουμε όλοι μεγάλη ανάγκη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr