Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία, η παραπάνω λύση φαίνεται πως αποδίδει τα μέγιστα, αφού όπως δηλώνει στο CNBC η Helen Brittain, διευθύντρια ανθρώπινου δυναμικού στην περιβαλλοντική συμβουλευτική εταιρεία Tyler Grange, «οι επισκέψεις στη σελίδα προσλήψεών μας έχουν αυξηθεί κατά 60% ενώ οι αναζητήσεις της εταιρείας έχουν εκτοξευτεί κατά 534%». «Το ενδιαφέρον που δείχνουν οι άνθρωποι για την εταιρεία είναι εκπληκτικό», τόνισε η ίδια.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του CNCB, η εταιρεία Tyler Grange είναι μεταξύ εκείνων των επιχειρήσεων που συμμετέχουν στη δοκιμή του Ηνωμένου Βασιλείου για μια τετραήμερη εβδομάδα εργασίας και ήδη έχει παρατηρήσει μια τεράστια διαφορά όσον αφορά στην πρόσληψη και στη διατήρηση εργαζομένων.
Ωστόσο, τα παραδείγματα των επιχειρήσεων που έχουν υιοθετήσει την τετραήμερη εργασία δεν τελειώνουν εδώ. Η εταιρεία συμβούλων επικοινωνίας που εστιάζει στο gaming, The Story Mob, είναι ακόμα μία σύμφωνα με την ιδρύτρια και co-CEO της, Anna Rozwandowicz.
Με τη σειρά της, η Rozwandowicz δήλωσε στο CNCB πως «έχουμε δει σίγουρα αύξηση του ενδιαφέροντος από άτομα που αναζητούν εργασία», ενώ πρόσθεσε ότι λίγο μετά τη μετάβαση στην τετραήμερη εβδομάδα εργασίας, η ομάδα μπόρεσε να καλύψει μια θέση που ήταν κενή για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Η ιδέα πίσω από την τετραήμερη εβδομάδα εργασίας
Το πείραμα της τετραήμερης εβδομάδας εργασίας βρίσκεται ακόμα σε δοκιμαστική περίοδο στο Ηνωμένο Βασίλειο, ωστόσο φαίνεται πως ήδη έχει θετικά αποτελέσματα τόσο όσον αφορά στους μισθωτούς όσο και στις επιχειρήσεις. Η ιδέα πίσω από αυτό το πείραμα είναι απλή: Οι εργαζόμενοι στοχεύουν στα ίδια επίπεδα παραγωγικότητας και επίδοσης σε 20% λιγότερο χρόνο, για το 100% της αμοιβής τους.
Φυσικά, η παγκόσμια καμπάνια «4 Day Week» η οποία βρίσκεται πίσω από την πρωτοβουλία, έχει επίσης ξεκινήσει μια δοκιμή στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία και σχεδιάζει να επεκταθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά, την Ευρώπη και τη Νότια Αφρική κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους.
Στο επίκεντρο οι προσλήψεις
Για την εταιρεία Bedrock Learning, η διευκόλυνση στη διαδικασία των προσλήψεων και της παραμονής των εργαζομένων ήταν βασικός μοχλός για τη μετάβαση στην τετραήμερη εβδομάδα εργασίας. Όπως πολλές άλλες εταιρείες, η Bedrock Learning ήρθε αντιμέτωπη με τη «μεγάλη παραίτηση» και τη στροφή προς την ευέλικτη εργασία, γεγονός που έκανε τη διατήρηση της εταιρικής κουλτούρας πιο δύσκολη.
Στις αρχές του 2022, οι κενές θέσεις εργασίας έφτασαν στο υψηλότερο σημείο όλων των εποχών στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με τη στατιστική υπηρεσία της χώρας, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό για τους εργαζόμενους και δυσκολεύοντας τις προσλήψεις.
Περισσότερες αιτήσεις σημαίνει και καλύτεροι υποψήφιοι;
Φυσικά, σύμφωνα με το CEO του marketing agency Loud Mouth Media, Mark Haslam, η αύξηση των αιτήσεων εργασίας δεν αποτελεί πανάκεια όσον αφορά στην εύρεση του κατάλληλου υποψηφίου.
«Εάν έρθει ένας υποψήφιος και μου πει ότι θέλω να δουλέψω για την επιχείρησή σας επειδή εφαρμόζετε την τετραήμερη εβδομάδα εργασίας, δεν θα τον επιλέξω γιατί αυτό σημαίνει ότι απλώς κάποιος θέλει να εργάζεται λιγότερο», τόνισε ο Haslam. Παράλληλα, όπως υπογράμμισε ο ίδιος στο CNBC, σκοπός του είναι να προσλαμβάνει άτομα που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες και τους στόχους της εταιρείας, και αυτό ξεπερνά κατά πολύ το πείραμα της τετραήμερης εργασίας.
Την ίδια άποψη ασπάζεται και η Helen Brittain της Tyler Grange, αφού όπως τόνισε η ίδια «έχουμε πάρα πολλές αιτήσεις από υποψηφίους επειδή είμαστε μια επιχείρηση που δοκιμάζει την τετραήμερη εργασία και όχι γιατί αυτοί οι υποψήφιοι έχουν τις ικανότητές που αναζητάμε πραγματικά για την εταιρεία».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr