Ωστόσο, ένας συνδυασμός παραγόντων, όπως οι απώλειες θέσεων εργασίας, οι εργαζόμενοι σε αναστολή, καθώς και η μειωμένη κοινωνική αλληλεπίδραση έχουν κάνει τη ζωή πιο δύσκολη για τους νεαρούς ενήλικες. Στην πραγματικότητα, η έρευνα της Kaspersky διαπίστωσε ότι περισσότεροι από δύο στους τρεις (68%) που ανήκουν στην Generation Z αισθάνονται μοναχικά από την εμφάνιση του κορονωϊού και έπειτα.
Οι Gen Z'ers αισθάνθηκαν στην πραγματικότητα πιο μοναχικά σε σύγκριση με άτομα μεγαλύτερης ηλικίας. Τέσσερις στους 10 της Generation Z σε όλη την Ευρώπη αισθάνθηκαν πιο μοναχικά κατά τη διάρκεια του COVID-19 από ό, τι πριν ξεκινήσει η πανδημία. Συγκριτικά, λίγο περισσότεροι από ένας στους τέσσερις (27%) Baby Boomers δηλώνουν ότι ένιωσαν κάτι αντίστοιχο.
Σχεδόν οι μισοί (45%) της Generation Z που χρησιμοποιούν μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή διαδικτυακά φόρουμ περνούν τουλάχιστον πέντε ώρες την ημέρα στο διαδίκτυο. Όπως πολλοί άνθρωποι κατά τη διάρκεια της πανδημίας, έτσι και οι νέοι ενήλικες έχουν χρησιμοποιήσει διαδικτυακές και ψηφιακές λύσεις για να ανακουφίσουν το αίσθημα της μοναξιάς τους και περισσότερα από τα τρία τέταρτα (78%) της Generation Z έχουν στραφεί στην τεχνολογία στην προσπάθειά τους να αισθανθούν λιγότερο μοναχικά.
Η ψυχοθεραπεύτρια Kathleen Saxton πιστεύει ότι η μοναξιά μεταξύ των νέων έχει επιδεινωθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας επειδή η επαφή πρόσωπο με πρόσωπο τους λείπει περισσότερο από ό, τι νόμιζαν. Μπορεί επίσης να αισθάνονται απομονωμένοι, ενώ πολλοί από τους φίλους τους εξακολουθούν να δημοσιεύουν θετικές εμπειρίες στο διαδίκτυο, παρόλο που η «κανονική» ζωή έχει διακοπεί απότομα.
Αναφέρει χαρακτηριστικά, «Υποψιάζομαι ότι για όσους δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τις πανεπιστημιακές τους σπουδές ή βρίσκονται στα πρώτα χρόνια της εργασιακής τους ζωής, το να απομονωθούν ξαφνικά στο σπίτι θα μπορούσε να προκαλέσει αυξημένη αίσθηση μοναξιάς. Μπορεί φαινομενικά να μοιάζουν σαν να είναι όλα καλά, παρόλο που στην πραγματικότητα μπορεί να αισθάνονται μοναχικά, ειδικά όταν οι συνομηλίκοί τους στο Instagram ή στο TikTok μπορεί να ισχυρίζονται ότι περνάνε καταπληκτικά. Ωστόσο, η έρευνα της Kaspersky δείχνει ξεκάθαρα ότι ο αντίκτυπος του να μην βλέπει κανείς τα μέλη της οικογένειας ή τους φίλους του έχει προκαλέσει τη μεγαλύτερη συναισθηματική απομόνωση».
Η έρευνα της Kaspersky διαπίστωσε ότι υπάρχουν πολλές αιτίες μοναξιάς μεταξύ των Gen Z'ers, όπως το γεγονός ότι δεν είναι σε θέση να πάνε για ψώνια εκτός από σουπερμάρκετ (23%) και ότι δεν μπορούν να συναντηθούν με συναδέλφους αυτοπροσώπως (19%). Ένιωσαν επίσης μοναχικά επειδή δεν μπορούσαν να δουν την οικογένεια ή τους φίλους τους (75%) ή να απολαύσουν τα συνηθισμένα χόμπι ή τις αθλητικές τους δραστηριότητες (51%).
«Όταν ξεκίνησε η πανδημία, είδαμε κοινότητες να ενώνονται για να διασφαλίσουν ότι οι ηλικιωμένοι θα μπορούσαν να συνδεθούν με τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Καθώς τα μέτρα κοινωνικής απόστασης έγιναν πιο περιοριστικά, όλη η κοινωνία εξαρτάται περισσότερο από την τεχνολογία. Η έρευνα μάς έδειξε ότι ακόμη και η Generation Z, η οποία έχει συνηθίσει να χρησιμοποιεί διαδικτυακές υπηρεσίες για να επικοινωνεί, έχει βρει τις προκλήσεις της σύγχρονης ζωής αρκετά δύσκολες. Καθώς οι περιορισμοί του lockdown έχουν μειωθεί, βλέπουμε τους νέους να κοινωνικοποιούνται προσεκτικά λίγο πιο συχνά από ό, τι τους τελευταίους μήνες, ενώ συνεχίζουν επίσης να χρησιμοποιούν τεχνολογία για να τους βοηθά να παραμένουν συνδεδεμένοι», σχολιάζει ο David Emm, κύριος ερευνητής ασφάλειας στην Kaspersky.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr