Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα έρευνας, που παρουσιάστηκε από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN), με την υποστήριξη της εταιρίας Ericsson. Η έρευνα κατέγραψε τις απόψεις δείγματος 1.040 πολιτών μέσω online ερωτηματολογίου κατά το πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου 2013. Το 93% των Ελλήνων πιστεύουν, ότι η καλή χρήση της τεχνολογίας σε μια διαδικτυωμένη κοινωνία μπορεί να βελτιώσει την καθημερινή ζωή τους και το 91% προσδοκούν ότι μπορεί γενικότερα να συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη της Ελλάδας.
Από την έρευνα προκύπτει επίσης, ότι σχεδόν τρεις στους τέσσερις Έλληνες (ποσοστό 73%) βρίσκονται online στο διαδίκτυο πάνω από τέσσερις ώρες τη μέρα και οι μισοί (50%) πάνω από έξι ώρες, είτε στη δουλειά, είτε στο σπίτι. Μάλιστα το 69% συνδέονται στο διαδίκτυο μέσω κινητών συσκευών (όπως τα smartphones) ακόμα και από το σπίτι τους.
Όπως δήλωσε ο επιστημονικός υπεύθυνος της έρευνας Γεώργιος Δουκίδης, καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, "οι Έλληνες πολίτες έχουν πλέον ισχυρή θετική άποψη για την διαδικτυωμένη κοινωνία και την ώριμη προσδοκία ότι η σημαντικότερη συνέπεια των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών θα είναι οι νέες καινοτόμες επιχειρήσεις (startups)".
Από την άλλη, σύμφωνα με την έρευνα, παρατηρείται μια αναντιστοιχία, καθώς ενώ το κοινό εμφανίζει ωριμότητα και εξοικείωση στη χρήση τεχνολογιών, το κράτος- κατά τη γνώμη των πολιτών σε ποσοστό 66%- υστερεί στην αξιοποίηση της τεχνολογίας για την παροχή δημόσιων αγαθών στις μεγάλες πόλεις. Οι πολίτες δηλώνουν ότι βλέπουν την τεχνολογία να δίνει λύσεις στην κρίση, ενώ σε ποσοστό 84% επιθυμούν αυτή να βοηθήσει σε ένα νέο μοντέλο δημοσίων υπηρεσιών με λιγότερη γραφειοκρατία.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έρευνα, η καλή χρήση της τεχνολογίας θα μπορούσε να φέρει βελτιώσεις, σε τομείς όπως:
Δημόσιες μεταφορές:
- 'Αμεση ενημέρωση για το χρόνο άφιξης των μέσων μεταφοράς
- Ηλεκτρονικό εισιτήριο
- Live ενημέρωση για καθυστερήσεις και κυκλοφοριακή συμφόρηση
Σχέση κράτους-πολιτών:
- Έκδοση και προμήθεια δημόσιων εγγράφων και πιστοποιητικών μέσω διαδικτύου
- Καταγραφή προβλημάτων της πόλης / καταγγελίες / επισημάνσεις
- 'Αμεση ενημέρωση και ανταπόκριση υπηρεσιών για αιτήματα κάθε πολίτη
- Εργαλεία ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, όπως ηλεκτρονική ψηφοφορία, δημόσια διαβούλευση, διαφάνεια
Εκπαίδευση:
- Ανοικτή πρόσβαση στο εκπαιδευτικό περιεχόμενο (από απόσταση, με χαμηλό ή καθόλου κόστος και από όλες τις συσκευές)
- Σύνδεση με κοινότητες και τα πανεπιστήμια του εξωτερικού
- Παρακολούθηση online μαθημάτων σε πανεπιστήμια
Υγεία:
- Ψηφιακή εφαρμογή για το κλείσιμο και την τήρηση των ιατρικών ραντεβού για μείωση της ταλαιπωρίας των ασθενών
- Ενιαίο ψηφιακό προσωπικό ιατρικό ιστορικό
- Πιστοποιημένο ηλεκτρονικό ευρετήριο ιατρικών πληροφοριών (εφημερίες νοσοκομείων, ιατρών, φαρμακείων)
Εμπορικές συναλλαγές:
- Ψηφιακή εφαρμογή για άμεση σύγκριση τιμών
- Ασφαλείς ηλεκτρονικές πληρωμές
- Αναζήτηση ποικιλίας προϊόντων και σύγκριση τιμών με τη χρήση της τεχνολογίας
"Τα αποτελέσματα δείχνουν, ότι ενώ οι Έλληνες είναι ώριμοι χρήστες τεχνολογιών, οι παρεχόμενες υπηρεσίες που λαμβάνουν, βρίσκονται σε αναντιστοιχία (δημόσιες υπηρεσίες, παιδεία, υγεία, συναλλαγές, μεταφορές) και δεν βελτιώνουν την ποιότητα ζωής", σχολίασε ο Βασίλης Κουλούρης, επικεφαλής πωλήσεων της Ericsson σε Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Βουλγαρία. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι Έλληνες δεν είναι ικανοποιημένοι από τις υποδομές στα αστικά κέντρα, ούτε από την ποιότητα πρόσβασης στα δίκτυα επικοινωνίας. "Δηλώνουν όμως την ελπίδα τους, πως αν εφαρμοσθούν λύσεις τεχνολογίας, θα αλλάξει η σχέση τους με το κράτος και θα αντιμετωπιστεί πρακτικά η κρίση μέσω της επιχειρηματικότητας, του τουρισμού και των εξαγωγών", πρόσθεσε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr