Πιο αναλυτικά, υπέρ του σχεδίου νόμου επί της Αρχής, τάχθηκε η ΝΔ, ενώ το καταψήφισαν το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ, η Νέα Αριστερά και η Νίκη. Η Ελληνική Λύση, η Πλεύση Ελευθερίας και οι Σπαρτιάτες επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν στην Ολομέλεια.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την ολοκλήρωση της β' ανάγνωσης του νομοσχεδίου, επισήμανε ότι σύμφωνα και με τα στοιχεία σε βάθος δεκαετίας που κατέθεσε στην Επιτροπή αναδεικνύεται πως «τα προβλήματα του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι διαχρονικά», σημειώνοντας ότι «είναι σοβαρό ζήτημα και όλοι θα πρέπει να ενσκήψουμε ώστε να ενισχύουμε την ασφάλεια των μεταφορών».
Πόρισμα Τεμπών
Σχετικά με το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων (Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ) για τα Τέμπη, ο υπουργός ανέφερε πως «αυτό θα είναι και με την συμμετοχή στην διερεύνηση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων. Ζητήθηκαν και παρασχέθηκαν σε ανύποπτο χρόνο από τον Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ πρόσθετα κονδύλια από το υπουργείο για περαιτέρω έρευνες από επιπλέον φορείς του εξωτερικού για να βοηθηθεί το έργο τους.»
Ερωτηθείς, πως μπορεί να είναι σε θέση και να γνωρίζει ότι ο Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ θα έχει στα τέλη Φεβρουαρίου έτοιμο το πόρισμά του, ο υπουργός απάντησε ότι «αυτό το γνωρίζω από το γραπτό αίτημα που υπέβαλλε ο Οργανισμός στο υπουργείο προκειμένου να του παραχωρηθεί χώρος για την δημοσιοποίηση του πορίσματος».
Μετρό Θεσσαλονίκης
Ο κ. Σταϊκούρας, σχετικά με τις επικρίσεις της αντιπολίτευσης για την διακοπή λειτουργίας που σημειώθηκε το Σάββατο στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, τόνισε «πως ακολουθήθηκαν απόλυτα όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας. Όσα είδατε, όσα παρατηρήσατε είναι απολύτως αυτά που προβλέπουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας. Αυτό έπρεπε να γίνει και αυτό έγινε.»
Απαντώντας στην κριτική πως είναι δυνατόν να υπήρξε βλάβη, ο υπουργός είπε πως «προχθές το αντίστοιχο Μετρό της Κοπεγχάγης διέκοψε τη λειτουργία του για μισή ώρα και τα εγκαίνιά του είχαν γίνει πριν δύο μήνες.
Στο νέο Μετρό του Μιλάνο την επόμενη ημέρα των εγκαινίων του σταμάτησε η λειτουργία του σε όλο το δίκτυο για δύο ώρες. Στο Μετρό του Σίδνεϋ, στις 24 Αυγούστου, περίπου 150 πολίτες έμειναν μέσα στο Μετρό για δύο ώρες και το ίδιο περιστατικό είχε γίνει και στις 13 Ιουλίου».
Ο κ. Σταϊκούρας, συνεπώς είπε «δεν έγινε κάτι που δεν συμβαίνει και σε άλλα μετρό στο εξωτερικό. Προφανώς, βούληση και πρόθεση όλων μας είναι να μην υπάρχουν τέτοια περιστατικά και να κάνουμε ότι μπορούμε για να μην υπάρχουν.»
Επί του νομοσχεδίου
Ο υπουργός απαντώντας σε ερωτήσεις και ισχυρισμούς που πρόταξαν βουλευτές της αντιπολίτευσης, σχετικά με το νομοσχέδιο ανέφερε ότι: Η Οδηγία του 2016 για την ασφάλεια και την διαλειτουργικότητα του ελληνικού σιδηροδρόμους δεν έχει ενσωματωθεί πλήρως και τα προβλήματα στον ελληνικό σιδηρόδρομο, με βάση την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είναι διαχρονικά.
Το σχέδιο δράσης που έχει εγκρίνει η κυβέρνηση μετά από διαβούλευση και συμφωνία με τις Υπηρεσίες της Επιτροπής αποτελεί τη βάση για την αντιμετώπιση των ελλείψεων. Η ίδια η Επιτροπή χθες ανακοίνωσε ότι διαπιστώνει στο κείμενό της ικανοποιητική πρόοδος στην εφαρμογή του σχεδίου. Χαρακτήρισε αντιφατικό τα κόμματα της αντιπολίτευσης να καταψηφίζουν ένα νομοσχέδιο, όταν ακόμα και οι φορείς που κάλεσαν ανέφεραν ότι κινείται σε θετική κατεύθυνση.
Επισήμανε ότι υπάλληλοι δεν επιτρέπεται να τοποθετηθούν στην Αρχή Διερεύνησης Ατυχημάτων, μόνο κατ' εξαίρεση και υπό συγκεκριμένες αυστηρές προϋποθέσεις (να κατέχουν ειδικές πιστοποιήσεις μηχανικών αεροσκαφών και χειριστών αεροσκαφών ή άδειας ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας και διαθέτουν επιπλέον τουλάχιστον 10ετή προϋπηρεσία ή εμπειρία στο σχετικό αντικείμενο).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr