Ειδικότερα, η υπουργός μιλώντας στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ, υποστήριξε ότι μετά από 41 χρόνια εφαρμόζεται στη χώρα μας ξανά με οριζόντιο τρόπο η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, το τρίτο επίπεδο της αξιολόγησης στην εκπαίδευση, όπως θεσπίστηκε από την κυβέρνηση.
«Καθετί στην εκπαίδευση έχει αντιδράσεις» δήλωσε η Υπουργός, ενώ πρόσθεσε ότι «υπάρχουν αντιδράσεις όσο πάμε και σπάμε κατεστημένα και εμείς γι’ αυτό έχουμε εκλεγεί για να σπάμε κατεστημένα και για να εφαρμόζουμε τους νόμους που ψηφίζουμε. Αν ρωτήσουμε έξω στην κοινωνία, ο κόσμος θέλει αξιολόγηση, για τα παιδιά του που τα στέλνει στο σχολείο».
Για τις αξιολογήσεις των εκπαιδευτικών
Όσο αφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η Υπουργός εξήγησε ότι εστιάζεται, σε δύο κυρίως άξονες. Ο πρώτος έχει να κάνει με το επιστημονικό κομμάτι, αλλά πρέπει ο δάσκαλος να είναι και παιδαγωγός, σημείωσε η κ. Κεραμέως, άρα η αξιολόγηση κοιτάει και «το κομμάτι της μετάδοσης των γνώσεων και των δεξιοτήτων στα παιδιά».
Οι αξιολογητές, ανέφερε η κ. Κεραμέως, είναι τρεις, ο διευθυντής του σχολείου, ο σύμβουλος, που είναι ένα ιεραρχικά ανώτερο στέλεχος το οποίο έχει την εποπτεία ενός αριθμού σχολείων και ο σύμβουλος ειδικότητας, ο σύμβουλος Μαθηματικών αξιολογεί τους μαθηματικούς, ο σύμβουλος της Φυσικής αξιολογεί τους φυσικούς και ούτω καθεξής.
«Εάν κάποιος αξιολογηθεί θετικά, παίρνει παραπάνω μόρια και μπορεί να ανέβει να αξιοποιήσει αυτά τα μόρια για να ανέβει στην πυραμίδα της εκπαίδευσης, να γίνει διευθυντής σχολείου, να γίνει διευθυντής εκπαίδευσης, να γίνει περιφερειακός διευθυντής. Αυτές οι ανώτερες θέσεις έχουν και επιδόματα ευθύνης, έχει και μισθολογικό αντίκρισμα. Αν κάποιος δεν αξιολογηθεί θετικά, τότε προβλέπεται υποχρεωτική επιμόρφωση. Ορίστε η απόδειξη λοιπόν ότι η αξιολόγηση ταυτίζεται με τη βελτίωση. Ο στόχος είναι καθαρά βελτιωτικός, όχι τιμωρητικός. Θέλουμε οι εκπαιδευτικοί μας να ανελιχθούν, να γίνουν καλύτεροι, να ανθίσουν ακόμα περισσότερο. Αυτό επιδιώκουμε» επισήμανε η κ. Κεραμέως.
Επιπλέον, σημείωσε πως και οι αξιολογητές αξιολογούνται και οι ίδιοι: «Για όλα τα στελέχη εκπαίδευσης προβλέπεται αξιολόγηση και μάλιστα ακόμα πιο αυστηρή αξιολόγηση. Με την έννοια ότι επειδή αυτά τα στελέχη καλούνται να υπηρετήσουν μια συγκεκριμένη θέση ευθύνης, προβλέπεται να αξιολογηθούν στο μέσο της θητείας τους και στο τέρμα και αν δεν αξιολογηθούν θετικά, τότε μπορούν ακόμα και να απομακρυνθούν από τη θέση τους. Άρα οι αξιολογητές αξιολογούνται. Συνεπώς είναι ένα σύστημα αξιολόγησης σε όλες τις κατευθύνσεις με στόχο πώς όλο το σύστημα θα γίνει καλύτερο» τόνισε.
Περιστατικά βίας και παραβατικότητας
Όσον αφορά στα φαινόμενα παραβατικότητας ανηλίκων και των περιστατικών βίας με «πρωταγωνιστές» παιδιά εντός και εκτός σχολείων, η κ. Κεραμέως σημειώνοντας ότι το σπίτι παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο, ανέφερε τι κάνει το σχολείο.
«Τέσσερα πράγματα κάνουμε ήδη και ένα θα κάνουμε σε λίγο καιρό. Πρώτον, διπλασιάσαμε ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία. Όταν εγώ στο πήγα στο υπουργείο είχαμε περίπου 1.600 σε όλα τα σχολεία της χώρας, σήμερα έχουμε 3.200.
Δεύτερον, οριζόντιες επιμορφώσεις για τους εκπαιδευτικούς μας, για να τους δώσουμε τα εργαλεία να αντιμετωπίσουν τέτοια φαινόμενα. Τρίτον, έχουμε θεσμοθετήσει τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, ο οποίος είναι το πρώτο σημείο αναφοράς του μαθητή, ο οποίος θέλει να μοιραστεί κάτι, να πει κάτι που αφορά είτε τον ίδιο είτε κάποιον φίλο του, είτε κάποιον συμμαθητή του» ανέφερε η κ. Κεραμέως.
Επιπλέον, έκανε λόγο για τη σημασία του προγράμματος σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης που έχει θεσπιστεί στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. «Εάν όλος ο πληθυσμός της χώρας είχε κάνει μάθημα σεξουαλικής αγωγής στο σχολείο και είχε μάθει τι θα πει ασφαλές άγγιγμα και πού μπαίνουν τα όρια, θα είχαμε λιγότερα περιστατικά σήμερα στην κοινωνία;
Πάρα πολλά από αυτά τα θύματα της παιδικής κακοποίησης, για παράδειγμα, δεν ξέρουν ότι αυτό που τους συμβαίνει δεν είναι φυσιολογικό. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο κάνουμε και αυτό. Και προσθέτω και κάτι άλλο, χθες παρουσίασα στο Υπουργικό συμβούλιο ένα νέο νομοσχέδιο για τη βία, για τον σχολικό εκφοβισμό. Ένα από τα νέα που εισάγουμε είναι μια νέα πλατφόρμα ηλεκτρονική που επιτρέπει ακόμη και ανώνυμες καταγγελίες από μαθητές, για να τους βοηθήσουμε στο να σπάσουν τη σιωπή. Το άλφα και το ωμέγα στο σχολείο είναι πως τα παιδιά θα μιλήσουν περισσότερο. Όσο περισσότερο μιλούν τα παιδιά, τόσο πιο πιθανό είναι να προλάβουμε καταστάσεις» ανέφερε η κ. Νίκη Κεραμέως.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr