Ο υπουργός ανέφερε ότι η ναυτιλία έχει δεσμευτεί να συμβάλει στις παγκόσμιες προσπάθειες για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και την επίτευξη των στόχων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ και της ΕΕ για την ουδετερότητα του άνθρακα.
Ωστόσο, πρόσθεσε ότι για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι έως το καθορισμένο χρονοδιάγραμμα του 2050, ολόκληρη η αλυσίδα ευθύνης (προμηθευτές καυσίμων και αλυσίδα διανομής, πλοιοκτήτες και εμπορικοί φορείς εκμετάλλευσης πλοίων, κατασκευαστές κινητήρων και ναυπηγεία) θα πρέπει να δεσμευτούν δίκαια και με συντονισμένο τρόπο.
Τόνισε εξάλλου, ότι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τη ναυτιλία, είναι η διασφάλιση της παγκόσμιας διαθεσιμότητας ασφαλών εναλλακτικών καυσίμων αλλά και της σχετικής υποδομής.
Οποιαδήποτε μέτρα, συμπεριλαμβανομένου του περιβαλλοντικού τομέα, πρέπει να είναι πρακτικά, ρεαλιστικά και εκτελεστά, λαμβάνοντας δεόντως υπόψη τα ειδικά χαρακτηριστικά κάθε μοντέλου ναυτιλίας καθώς και τις καθιερωμένες περιβαλλοντικές αρχές, όπως το «ο ρυπαίνων πληρώνει».
Πρόσθεσε επίσης, ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει να συνεισφέρει με συγκεκριμένες προτάσεις στις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις σε επίπεδο ΕΕ και ΙΜΟ για τη νέα περιβαλλοντική νομοθεσία, με στόχο νέους κανονισμούς που θα προάγουν τη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια με ευνοϊκό και περιεκτικό τρόπο, χωρίς να διακυβεύεται η κυριαρχία της ναυτιλίας της ΕΕ και η ανθεκτικότητα των οικονομιών μας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr