Η χώρα μας είχε από την Τρίτη (3/5) κάνει σαφείς τις ενστάσεις της στις κυρώσεις σχετικά με το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο. Η Ελλάδα συμφωνεί μεν με την κατάργηση των προμηθειών ρωσικού αργού πετρελαίου, αλλά διαφωνεί με την απαγόρευση της μεταφοράς του σε τρίτες χώρες.
Η ελληνική ναυτιλία πλήττεται από μία τέτοια απόφαση και η χώρα μας διαφωνεί, μία θέση που επίσης υποστηρίζουν και άλλες ναυτιλιακές δυνάμεις όπως η Κύπρος και η Μάλτα.
Προσχέδιο των ευρωπαϊκών προτάσεων που επικαλούνται οι Financial Times απαγορεύει στα ευρωπαϊκά πλοία να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, κάτι στο οποίο αντιτάχθηκε η Ελλάδα, της οποίας ο στόλος αντιπροσωπεύει το ήμισυ της χωρητικότητας υπό σημαία ΕΕ, ανέφεραν διπλωμάτες.
Άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Κύπρου, αντέδρασαν στην πρόταση για απαγόρευση παροχής εταιρικών υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της λογιστικής, στους Ρώσους.
Η πρόταση της Επιτροπής, η οποία χρειάζεται την ομόφωνη υποστήριξη και των 27 χωρών για να τεθεί σε ισχύ, περιλαμβάνει τη σταδιακή κατάργηση των προμηθειών ρωσικού αργού πετρελαίου σε έξι μήνες και προϊόντων διύλισης έως το τέλος του 2022. Προτείνει επίσης να απαγορευτεί εντός μηνός κάθε ναυτιλιακή, ναυλομεσιτική, ναυτασφαλιστική και χρηματοδοτική υπηρεσία που προσφέρεται από εταιρείες της ΕΕ για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου.
Η Ουγγαρία διαμήνυσε ότι οι κυρώσεις θα καταστήσουν «αδύνατη την προμήθεια αργού πετρελαίου που χρειάζεται η ουγγρική οικονομία για να λειτουργήσει», ενώ η Σλοβακία, η Βουλγαρία και η Τσεχία εξέφρασαν επίσης αντιρρήσεις και ενδοιασμούς.
Το έκτο πακέτο κυρώσεων κατά της Μόσχας, καταλήγουν οι Financial Times, αποδεικνύεται το πιο δύσκολο μέχρι στιγμής. Θα υπάρξει νέος γύρος εσωτερικής διαπραγμάτευσης στην ΕΕ την Πέμπτη (5/5) με στόχο τις οριστικές αποφάσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr