Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας, με το άρθρο 2 του σχεδίου νόμου παρέχεται στον υπουργό Οικονομικών η εξουσιοδότηση να υπογράψει τη σύμβαση χρηματοοικονομικής διευκόλυνσης με τον ΕΜΣ /ESM, τη συμφωνία δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, δηλαδή το μνημόνιο, που παρατίθενται ως σχέδια τα οποία κυρώνονται με το άρθρο 2 του σχεδίου νόμου, αλλά και τις τυχόν αναγκαίες τροποποιήσεις, διορθώσεις και συμπληρώσεις επί των σχεδίων αυτών καθώς και κάθε άλλο αναγκαίο έγγραφο σχετικό με τις συμβάσεις αυτές.
Ωστόσο, όπως εξηγείται, με τον τρόπο αυτό η παρεχόμενη προς τον υπουργό Οικονομικών εξουσιοδότηση «έχει απροσδιόριστο εύρος, καθιστά άνευ αντικειμένου την κύρωση των σχεδίων συμφωνιών που μπορούν να μεταβάλλονται ουσιαστικά και ριζικά με μόνη την υπογραφή του υπουργού χωρίς ενημέρωση, έλεγχο και έγκριση, αν χρειαστεί, της Βουλής».
Επιπλέον, τονίζεται ότι «δεν διευκρινίζεται στο άρθρο 2 του σχεδίου νόμου η νομική φύση των συμφωνιών αυτών με τον ΕΜΣ / ESM που είναι διεθνής διακριτικός οργανισμός και η συνταγματική βάση της κύρωσης αυτής».
Έτσι, ο πρώην υπουργός προτείνει να υπάρξει προσθήκη σύμφωνα με την οποία να τίθενται όρια στην παρεχόμενη εξουσιοδότηση προς τον υπουργό Οικονομικών που να προβλέπει την υποχρέωση άμεσης ενημέρωσης της Βουλής ώστε αυτή να κρίνει αν πρέπει να επιληφθεί νομοθετικά.
Η τροπολογία – προσθήκη που προτείνει ο κ. Βενιζέλος αναφέρει ότι: «Οι κατά το προηγούμενο εδάφιο τροποποιήσεις, διορθώσεις και συμπληρώσεις μπορεί να έχουν δευτερεύοντα και τεχνικό χαρακτήρα και υποβάλλονται αμέσως στη Βουλή προκειμένου να ενημερωθεί και να κινήσει, εφόσον το κρίνει αναγκαίο, τη νομοθετική διαδικασία για την κύρωση τους».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr