Οι απεργοί εμφανίστηκαν αδιάλλακτοι και επέλεξαν, παρά την απόφαση για επίταξη, την συνέχιση της απεργίας τους, με όλες τις συνέπειες που αυτή συνεπάγεται για την κοινωνία και την οικονομία. «Όλος αυτός ο κόσμος που βλέπετε γύρω σας δίνει ότι έχει και δεν έχει για να μην χάσει αυτό που λέγεται περιουσιακό τους στοιχείο», δήλωσε ο Γιώργος Τζωρτζάτος, πρόεδρος των Συνδικάτων Χερσαίων Μεταφορών, μετά την ολοκλήρωση της πανελλαδικής συνέλευσης των σωματείων, σήμερα το απόγευμα. «Δεν ήρθαμε να κάνουμε μνημόσυνο στις άδειές μας αλλά να πανηγυρίσουμε όπως οι προγόνοι μας όταν πήγαιναν σε μάχη», επεσήμανε, ενώ ευχαρίστησε όσες κοινωνικές ομάδες συμπαραστέκονται στον κλάδο.
Μετά την ανακοίνωση της πρωτοφανούς αυτής απόφασης των φορτηγατζήδων να μη συμμορφωθούν με την επίταξη, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας αποφάσισε την άρση των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας βυτιοφόρων φορτηγών οχημάτων Δημόσιας και Ιδιωτικής Χρήσης, από σήμερα το μεσημέρι μέχρι και την Κυριακή, με σκοπό τη μεταφορά υγρών καυσίμων και την αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας της κοινωνικής και οικονομικής ζωής της χώρας. Ταυτόχρονα, διοργανώθηκε έκτακτη διυπουργική σύσκεψη, όπου και αποφασίστηκε να κινητοποιηθούν οι ένοπλες δυνάμεις. Αναλυτικά, τα μέτρα της κυβέρνησης έχουν ως εξής:
1. Τα βυτιοφόρα Ιδιωτικής Χρήσης εντάσσονται στο σχέδιο κάλυψης των δημοσίων αναγκών σε συνεργασία με τις εταιρείες πετρελαιοειδών.
2. Οι Ένοπλες Δυνάμεις με τα δικά τους μέσα διασφαλίζουν ήδη -σύμφωνα με το υπάρχον σχέδιο- την τροφοδοσία σε καύσιμα κρίσιμων τομέων (αεροδρόμια, μονάδες της ΔΕΗ, Νοσοκομεία, κ.ο.κ). Αρματαγωγά του Πολεμικού Ναυτικού θα συμβάλλουν, εφ' όσον χρειαστεί, στην κάλυψη των αναγκών των νησιών μεταφέροντας βυτιοφόρα.
3. Τα στοιχεία όλων των παραβατών διαβιβάζονται στους αρμόδιους εισαγγελείς για την άσκηση ποινικής δίωξης.
4. Οι προβλεπόμενες στη νομοθεσία διοικητικές κυρώσεις που φθάνουν μέχρι την αφαίρεση αδειών, θα εφαρμοσθούν αμέσως σε βάρος των παραβατών".
Στο μεταξύ, ελαφρώς βελτιωμένη είναι σήμερα η κατάσταση στην αγορά καυσίμων καθώς από το πρωί επετράπη η κίνηση των ΙΧ βυτιοφόρων, ιδιοκτησίας των εταιριών εμπορίας καυσίμων, για τον εφοδιασμό των πρατηρίων. Παρ' όλα αυτά δεν λείπουν οι ουρές αυτοκινήτων στα πρατήρια. Η κυβέρνηση ελπίζει ότι η εικόνα θα βελτιωθεί ακόμη περισσότερο όταν ολοκληρωθεί η επίδοση των φύλλων επίταξης, η οποία εξελίσσεται με αργούς ρυθμούς.
Οι διαπραγματεύσεις
Σημειώνεται ότι στις χθεσινές μαραθώνιες διαπραγματεύσεις με τον υπουργό Υποδομών και την επίσης μαραθώνια σύσκεψη που είχαν στο υπουργείο Μεταφορών στο Χολαργό, οι εννέα πρόεδροι και ΓΓ των επιμέρους Ομοσπονδιών, δεν κατέστη δυνατόν να επέλθει συμφωνία και έτσι ο Πρόεδρος της Ένωσης κ. Τζορτζάτος, ανακοίνωσε αργά το βράδυ, ότι το θέμα της συνέχισης ή μη της απεργίας θα το πάρει η Γενική Συνέλευση, που συνέρχεται σήμερα στις 12 το μεσημέρι. Μέχρι τότε συνεχίζεται η απεργία.
Υπενθυμίζεται ότι η χθεσινή συνάντηση του κ. Ρέππα με τους Ιδιοκτήτες άρχισε μετά τις 13:30 το μεσημέρι, στο κτίριο που στεγάζεται το πρώην υπουργείο Δημοσίων Έργων, στη Χαριλάου Τρικούπη και όχι στο υπουργείο Μεταφορών στο Χολαργό, εξαιτίας της έντασης που σημειώθηκε το πρωί με τις συμπλοκές απεργών και της αστυνομίας. Η συνάντηση, στην οποία ήταν παρόντες ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Νίκος Σηφουνάκης και ο ΓΓ του υπουργείου κ. Χάρης Τσιόκας ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις έξι το απόγευμα.
Ο κ. Ρέππας, ο οποίος κατά τη διάρκεια της συνάντησης βγήκε τουλάχιστον τρεις φορές για να ενημερώσει την κυβέρνηση, δεν έκανε δηλώσεις, αλλά αρκέστηκε να πει πως «Οι άνθρωποι αυτοί έχουν συνέπεια και ήθος και θα ανταποκριθούν και ότι καμιά από τις δύο πλευρές δεν θέλει την ταλαιπωρία του κοινού».
Μετά τη συνάντηση οι εκπρόσωποι των Ιδιοκτητών, μετέβησαν στο υπουργείο Μεταφορών, στο Χολαργό, προκειμένου να κάνουν τη "μίνι" Γενική Συνέλευση, που κράτησε σχεδόν τρεις ώρες, με τη συμμετοχή των εννέα συνολικά προέδρων και των αντίστοιχων Γενικών γραμματέων των Ομοσπονδιών τους και να ανακοινώσουν τις αποφάσεις τους.
Οι απεργοί προσήλθαν στη συνάντηση με τον υπουργό με διαφορετικό πνεύμα, έχοντας υπόψη τους δύο βασικά στοιχεία. Το πρώτον ήταν η πολιτική επιστράτευση που είχε ήδη ανακοινωθεί και άρχισε να εκτελείται και το δεύτερο ήταν η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο άνοιγμα των λεγόμενων κλειστών επαγγελμάτων και να μην αλλάξει ουσιαστικά τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου, καθώς υπήρχαν οι σχετικές δεσμεύσεις από τον Μηχανισμό στήριξης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τέσσερα ήταν τα βασικά σημεία στα οποία επικεντρώθηκε η συζήτηση από την πλευρά των Ιδιοκτητών. Το πρώτο ήταν το Ασφαλιστικό για το οποίο οι συνδικαλιστές ζήτησαν οι συντάξεις των Ιδιοκτητών να εξομοιωθεί με τις ανάλογες που έπαιρναν μέχρι τώρα οι συνάδελφοί τους που ήταν ασφαλισμένοι στο ΤΕΒΕ.
Το δεύτερο αφορούσε τις άδειες και συγκεκριμένα ζήτησαν:
- Να ισχύσει από την ψήφιση του νόμου και όχι από τον περασμένο Ιούνιο, η τριετής περίοδος προσαρμογής, στη διάρκεια της οποίας η τιμή της αδείας θα έχει φθίνουσα πορεία μέχρι να μηδενιστεί.
- Να γίνει πενταετής η διάρκεια προσαρμογής, για περίπου 5,5 χιλιάδες ιδιοκτήτες που έχουν αγοράσει πρόσφατα άδειες και δεν πρόλαβαν να κάνουν απόσβεση.
- Να αφαιρεθεί η τελευταία μείωση του 35% στις άδειές τους, η να αυξηθεί κατά 20% το ύψος της αδείας που προσδιόρισε η κυβέρνηση.
- Τόνισαν ότι δεν τους ενδιαφέρει η πρόταση της κυβέρνησης για χορήγηση μιας επιπλέον δωρεάν άδειας για κάθε άδεια που κατέχουν.
- Να αποζημιωθούν για τις άδειες, ώστε να μη χάσουν τα χρήματά τους.
Το τρίτο ήταν να υπάρξουν φοροαπαλλαγές για κάποιο χρονικό διάστημα, ώστε να μετριαστούν οι απώλειες από την απομείωση της άδειας. Και τέταρτο να τους δοθούν κίνητρα στο πλαίσιο του Αναπτυξιακού νόμου.
Διασυρμός της Ελλάδας διεθνώς εν μέσω τουριστικής περιόδου
Το γύρο του κόσμου κάνει η είδηση της συνέχισης της απεργίας από τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ και η κλιμάκωση της σύγκρουσης με την κυβέρνηση, με τα ξένα μέσα ενημέρωσης να αφιερώνουν χώρο και χρόνο στην ειδησεογραφία τους σχετικά με την Ελλάδα.
«Η Αθήνα επιδιώκει να τερματίσει την απεργία με πολιτική επιστράτευση», «Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης η Ελλάδα λόγω της βενζίνης», «Μαραθώνιος διαβουλεύσεων για τη βενζίνη», «Οι τουρίστες παγιδευμένοι στα νησιά», είναι μερικοί από τους τίτλους που επικρατούν στη Γερμανία, στη Μ. Βρετανία και στις ΗΠΑ.
Όμως σε αντίθεση με παλιά, οι απεργίες αυτές δεν πρόκειται να έχουν επιτυχία. Υπό την πίεση των συνθηκών ο πρωθυπουργός της χώρας Γ. Παπανδρέου ακολουθεί απαρέγκλιτη γραμμή, παρά τις προεκλογικές υποσχέσεις του τον προηγούμενο Σεπτέμβριο», αναφέρει η γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung
Η εφημερίδα Suddeutsche Zeitung του Μονάχου αναφέρεται στους λόγους της απεργίας, στην κατάσταση που υπάρχει για την παροχή ή μεταπώληση αδειών και σημειώνει: «Πριν αποφασίσει η κυβέρνηση να προχωρήσει στην εφαρμογή του μέτρου της πολιτικής επιστράτευσης η έλλειψη βενζίνης και πετρελαίου έλαβε δραματικές διαστάσεις. Χιλιάδες τουρίστες ακύρωσαν το ταξίδι τους στην Ελλάδα, γιατί φοβούνται μήπως μείνει το αυτοκίνητό τους από βενζίνη, ενώ στην Κρήτη πάνω από 200 τουρίστες εγκατέλειψαν τα νοικιασμένα αυτοκίνητά τους, γιατί δεν είχαν βενζίνη. Φαίνεται ότι η κατάσταση επιδεινώθηκε επειδή πολλοί Έλληνες αμέσως μετά την αναγγελία της απεργίας έτρεξαν να βάλουν βενζίνη, ενώ οι τουρίστες δεν αντιλήφθηκαν αμέσως το μέγεθος του προβλήματος. Σύμφωνα με ξένους τουρίστες στην Πελοπόννησο δεν μπορούσαν να βρουν βενζίνη σε απόσταση 200χλμ. Στη Χαλκιδική, όπου βρίσκονται ήδη 100.000 τουρίστες δεν υπάρχει σταγόνα βενζίνη. Καλύτερη είναι η κατάσταση στις συνοριακές περιοχές, διότι οι γειτονικές χώρες προμηθεύουν με βενζίνη τουρίστες και ιθαγενείς.»
«Φέτος έσπασαν πραγματικά τα νεύρα των τουριστών που προτίμησαν την Ελλάδα. Πότε οι απεργίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, πότε οι διαμαρτυρίες των λιμενεργατών και τώρα η απεργία των μεταφορέων βενζίνης και πετρελαίου κατά της φιλελευθεροποίησης του επαγγέλματος τους.»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr