«Όλα τα πρόστιμα τα οποία έχουν μπει μέχρι στιγμής σε εταιρίες, είτε για πλασματικές εκπτώσεις, είτε για αθέμιτη κερδοφορία, στη συντριπτική τους πλειονότητα εισπράττονται», είπε μιλώντας στην ΕΡΤ ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος. «Υπάρχει βέβαια το χρονικό περιθώριο των 60 ημερών προκειμένου οι εταιρείες να προσφύγουν, εφόσον το θέλουν, στα δικαστήρια».
«Ο τελευταίος έλεγχος, αυτός ο οποίος απέδωσε και τα πρόστιμα των 2 εκατ. ευρώ σε πολυεθνικές για αθέμιτη κερδοφορία έγινε τους τελευταίους μήνες από το καλοκαίρι μέχρι και το Σεπτέμβριο», ανέφερε.
Σχετικά με το ύψος του προστίμου και αν τελικά είναι πραγματικά αποτρεπτικό ότι το πρόστιμο αυτό έχει δύο βασικές παραμέτρους ανέφερε:
- Η μία είναι το χρηματικό πρόστιμο που για αυτού του είδους επιχειρήσεις είναι και το λιγότερο.
- Το βασικότερο είναι ότι έχουν κατονομαστεί οι επιχειρήσεις αυτές. Δηλαδή ξέρετε πλέον ποιες είναι οι επιχειρήσεις οι οποίες έχουν παραβεί το μέγιστο περιθώριο κέρδους και δεν είναι κάτι που αφήνεται στη φαντασία του καταναλωτή, όπως στο παρελθόν.
«Αυτό, πιστέψτε με, έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία για αυτές τις επιχειρήσεις. Το συνολικό ύψος του προστίμου χρηματικό και στη φήμη της επιχείρησης, είναι πολύ, πολύ μεγαλύτερο» . Αυτή τη στιγμή ελέγχονται άλλες 5 πολυεθνικές επιχειρήσεις. Πρόκειται για έναν ενδελεχή έλεγχο, ο οποίος περιλαμβάνει πολλές συνδιαλλαγές με την επιχείρηση, η οποία θα πρέπει να εξηγήσει για ποιο λόγο έχει προβεί σε αυτές τις ανατιμήσεις, και αν αυτό αποδειχτεί επαρκές, δεν θα δεχτεί πρόστιμο, αλλά αν δεν αποδειχθεί επαρκές θα επιβληθούν αυστηρά πρόστιμα» επεσήμανε.
«Έχει αποδειχθεί ότι οι μεγαλύτερες αυξήσεις των τιμών παρουσιάζονται εκεί που υπάρχει μια περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Τα είδαμε και στη Θεσσαλία σε κάποιες περιπτώσεις. Δυστυχώς στη μεγάλη καταστροφή την οποία έγινε όπως και παλαιότερα με την κρίση του ελαιόλαδου μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία, όπως και άλλες περιπτώσεις τέτοιες»
Στη συνέχεια ανέφερε ότι «περίπτωση είναι επιχειρήσεις οι οποίες απολαμβάνουν ένα πολύ μεγάλο μερίδιο αγοράς, δηλαδή δεν έχουν πολλούς και καλούς ανταγωνιστές. Αυτές οι επιχειρήσεις έχουν μεγαλύτερες δυνατότητες να αυξήσουν τις τιμές».
Στην συνέχεια, σχετικά με το ελαιόλαδο πρόσθεσε οτι «δυστυχώς συμβαίνει το ίδιο ακριβώς όπως και με άλλες κατηγορίες προϊόντων, τα οποία έχουν χρηματιστηριακή αξία, δηλαδή είναι διεθνώς εμπορεύσιμα, όπως συμβαίνει με το πετρέλαιο. Το ελαιόλαδο έχει αποκτήσει μια πολύ υψηλή αξία λόγω της χαμηλής παραγωγής των τελευταίων δύο ετών στην Ελλάδα».
«Οι τιμές έχουν αυξηθεί πολύ περισσότερο, όπως προκύπτει και από τα επίσημα στοιχεία της ευρωπαϊκής στατιστικής υπηρεσίας Eurostat, στις χώρες οι οποίες παράγουν κιόλας ελαιόλαδο, επειδή ακριβώς οι πολίτες τους έχουν εξοικειωθεί με τη χρήση του ελαιόλαδου στην καθημερινή τους διατροφή. Στα σουπερμάρκετ, αυτό σημαίνει ότι τα προϊόντα αυτά έχουν μείωση τιμής σε σχέση με την 19η Σεπτεμβρίου 2023 τουλάχιστον κατά 5%. Και αυτή η τιμή θα μείνει τόσο χαμηλή ή και χαμηλότερη, για τουλάχιστον έξι μήνες από την ανακοίνωσή της. Δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση να γίνει. » κατέληξε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr